در آیین معارفه شهردار آبدانان عنوان شد:
سپس فرماندار آبدانان پروسه انتخاب شهردار را یک سیکل قانونی توصیف کرد و گفت : انتخاب شهردار بصورت غیر مستقیم توسط مردم و مستقیم توسط اعضای شورای شهر انجام می شود که همه باید به این انتخاب احترام و از آن حمایت کنیم .
کد خبر: ۱۰۳۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 06 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛پس از کش و قوس‌های فراوان آیین معارفه شهردار آبدانان با حضور مدیرکل شهری و امور شهرداری‌های استان، فرماندار آبدانان و کارکنان شهرداری و جمعی از مردم در محل فرمانداری آبدانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید امین شفیعی سرپرست شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده طی ۵ ماه دوره سرپرستی خود ارائه و گفت پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران و کارکنان شهرداری یکی از مهمترین چالش های اخیر بود که موفق به این کار شده و اینک تنها یک ماه از حقوق کارگران و دو ماه از حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۰ باقیمانده که اگر طلب های شهرداری وصول شود آن نیز محقق خواهد شد.

وی پرونده های قضایی شهرداری را یکی از چالش های این نهاد برشمرد و اظهار داشت:بدهی های شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز پیمانکاران باعث شده که حساب شهرداری مسدود شود.

سپس فرماندار آبدانان پروسه انتخاب شهردار را یک سیکل قانونی توصیف کرد و گفت : انتخاب شهردار بصورت غیر مستقیم توسط مردم و مستقیم توسط اعضای شورای شهر انجام می شود که همه باید به این انتخاب احترام و از آن حمایت کنیم .

وی با اشاره به وضعیت شهرداری و مشکلات آن خاطرنشان کرد : برای نجات این دستگاه فربه به لحاظ هزینه ای و نحیف به لحاظ درآمدی همه ارکان شهرداری و اعضای شورا در کنار شهرداری باید متحد و پای کار باشند.

حاتمی ظرفیت گردشگری شهرستان را یکی از قابلیتها دانست و تاکید کرد: در تعطیلات نوروز بیش از ۷۰ هزار خودرو وارد شهرستان شده و از مناطق گردشگری شهرستان دیدن کردند که این پتانسیل زمینه را برای ایجاد فضاهای تفریحی، گردشگری و زیباسازی مبلمان شهری دوچندان می کند.

در ادامه رییس شورای شهر با گلایه از فضای مجازی و برخی کانال های خبری گفت در طول مدت نداشتن شهردار اعضای شورا و سرپرست شهرداری تمامی امور را دست گرفته و از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

حشمت صفری اذعان داشت :شهرداری آبدانان یکی از بدهکارترین شهرداری‌های استان است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان از گذشته بدهی دارد.

وی از شهردار جدید خواست تکریم ارباب رجوع، تسهیل در کارها، سرعت بخشیدن به پرونده های شهری و خدمتگزاری صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

در ادامه مدیرکل شهرداری‌های استان پاشنه آشیل شهرداری ها را نبود منابع درآمدی پایدار عنوان کرد و گفت: با ارائه طرحهای سرمایه گذاری و با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار شهرداری‌ها قرار می گیرد می توان درآمدزایی کرد.

رضا شرفی اصل تصریح کرد: انباشت بدهی های هنگفت در سایه نبود حسابرس در شهرداری‌ها و عدم ارائه گزارش عملکرد می باشد که با ملزم کردن شهرداری‌ها و نیز موظف کردن شهرداران به ارایه گزارش عملکرد هر ۶ ماه یکبار می توان از این معضل جلوگیری کرد.

شهردار منتخب آخرین سخنران مراسم بود که ضمن تشکر از حسن اعتماد اعضای شورا و سپردن مسئولیت شهرداری به وی پاره ای از برنامه ها و اهداف خود را به اختصار بیان کرد.

در پایان این مراسم حکم شهردار قرائت و ذبیح اله دوستی به عنوان شهردار آبدانان معرفی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار