کد خبر: ۱۰۳۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳ 05 April 2022

دکتر اسدالله عباسی: بررسی شود تا مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود در ایام سال بویژه ماه مبارک رمضان، نگرانی نداشته باشند.

به گزارش تابناک گیلان؛ استاندار از بازار بزرگ شهر رشت و چند فروشگاه عرضه اقلام اساسی و نانوایی، به صورت سرزده بازدید و پس از گفتگو با فروشندگان، از مردم و میزان رضایت آنان از عرضه کالا‌ها پرس و جو کرد.
دکتر اسدالله عباسی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم بررسی عرضه کالا‌ها به مردم مطابق با قیمت مصوب، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود در ایام سال از جمله ماه مبارک رمضان، نگرانی نداشته باشند و در صورت مشاهده تخطی از این امر، با فرد یا صنف خاطی، مطابق با قانون برخورد شود.
استاندار گیلان با اشاره به تداوم بازرسی‌های میدانی مسئولان، تاکید کرد: همه دستگاه‌های نظارتی و نهاد‌های متولی، در موضوع تنظیم بازار، ورود جدی داشته باشند تا مردم، با آرامش خاطر کالا‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی افزود: اقلام اساسی که مورد نیاز روزمره مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان است، قیمت گذاری شده و در این بازدید، با ۲ واحد صنفی که شکر را گران‌تر می‌فروختند، قانونی برخورد می‌شود.
دکتر اسدالله عباسی با ابراز رضایت از کاسبان قانونمند بازار رشت، گفت: لازمست گشت‌های تعزیزاتی از بازار‌های مختلف سرکشی کرده و اجازه ندهند افراد فرصت طلب در قالب کاسب یا صنف خاصی مردم را با عرضه کالا‌های نامرغوب و یا گران‌تر از حد متعارف، ناراضی کنند.
وی افزود: در خصوص چند قلم از اجناس دستور داد شده مسئولان مربوطه به میدان تره بار بروند و حلقه‌ها و زنجیره‌های تولید تا عرضه را بررسی کنند تا این قیمت متعادل و متوازن شود.
استاندار گیلان همچنین از شهردار خواست درخصوص رفع کاستی‌های بازار رشت، اقدامات لازم را انجام دهد.
سیدمحمد اسحاقی، معاون استاندار گیلان هم در جریان این بازدید گفت: نوسان قیمت در میدان مشاهده شده و با تکلیف به نظارت بیشتر و کنترل قیمت‌ها، با چند عرضه کننده عمده محصولات که تخلف داشتند برخورد قانونی انجام شد.
وی التهاب قیمت در برخی از اجناس در میدان تره بار را ناشی از سواستفاده تعدادی سودجو دانست و افزود: مقرر شد اداره کل صمت و اصناف، برای رفع این مشکل نشستی برگزار کند.
در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران کل تعزیزات حکومتی، صمت و جهاد کشاورزی هم برای بررسی زنجیره تولید تا عرضه، نحوه قیمت گذاری روزانه و علت نوسان قیمت‌ها در بازار رشت، استاندار را در بازدید از میدان بزرگ میوه و تره بار آزادی همراهی کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار