مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: اهمیت آب زیرزمینی برای همه مشخص است بطوریکه منابع تأمین آب در استان بیشتر متکی به منابع آب زیرزمینی است.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 03 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس عزت اله آمری افزود: سفره های آب زیرزمینی وضعیت مطلوبی ندارد با استفاده بی رویه این سفره ها در حال کاهش است.
وی یادآورشد:اجرای برنامه های سند سازگاری با کم آبی در استان راهکار تحقق شعار روز جهانی آب خواهد بود.
مهندس آمری گفت: امسال شعار روز جهانی آب، "آب زیرزمینی؛ مرئی شدن نامرئی است" و هدف از اجرای برنامه ها و پروژه های سند سازگاری با کم آبی در استان نیز صرفه جویی و کاهش مصارف آب زیرزمینی است که قرار است با اجرای آن در یک بازه زمانی ۷ ساله حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب از مصارف آب زیرزمینی در استان را کاهش دهیم.
مهندس آمری ادامه داد: آب زیرزمینی از دید ما پنهان است و هر روزه شاهد از بین رفتن این منبع با ارزش الهی هستیم و امسال باید برای دیده شدن این نادیدنی تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از مهمترین اقداماتی که در راستای حفظ و حراست از این منبع حیاتی میشود انجام داد صرفه جویی در مصرف آب بخصوص در بخش کشاوری است که اولین گام برای تحقق این هدف، اجرای سیستم های نوین آبیاری و اصلاح شیوه های آبیاری است .
وی ادامه داد: گام دوم جلوگیری از اضافه برداشت های بی رویه هم در مورد چاههای پروانه دار و هم در مورد چاههای فاقد پروانه و گام سوم تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی از طریق نصب کنتور بر روی چاههای آب کشاورزی است.
مهندس آمری تأکید کرد: در سال گذشته سند سازگاری با کم آبی در استان تصویب شد که این سند شامل اقدامات و پروژه های مهمی است و هر یک از دستگاههای متولی همچون وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، صمت، محیط زیست و شهرداریها موظف به انجام اقداماتی هستند که در یک بازه ۷ ساله حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب از مصارف آب زیرزمینی را کاهش دهند و امید می رود بتوانیم با اجرای این سند شعار امسال روز جهانی آب را تحقق ببخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار