استاندار قم با اشاره به کمبود فضا‌های آموزشی، فرهنگی و تجاری در شهرک پردیسان گفت: مدیران استان باید در راستای آزادسازی و تامین اراضی مورد نیاز اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 30 March 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه پیگیری و بررسی مسائل پردیسان که در سالن جلسه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این منطقه برگزار شد، با اشاره به اهم مباحث و تصمیم‌های اتخاذ شده در این جلسه گفت: در یک بازه سه ماهه این مصوبه‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

استاندار قم با اشاره به مشکل‌های زیرساختی پردیسان در حوزه‌های مختلف گفت: اراضی فریز شده برای کاربری‌های مختلف باید در اولین فرصت آزادسازی شوند.

شاهچراغی با بیان این‌که فرماندار قم مسئول پیگیری مصوبه‌های این جلسه خواهد بود گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی ملزم به پاسخ‌گویی به فرماندار در راستای پیگیری حل مسائل و موارد مصوب خواهند بود.

او گفت: از ظرفیت‌های ملی نیز برای حل مشکل‌ها و زیرساخت‌های استان استفاده خواهد شد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به کمبود فضا‌های آموزشی در شهرک پردیسان گفت: دولت آمادگی تامین اراضی مورد نیاز با کاربری آموزشی را دارد.

شاهچراغی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت، باید از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز اماکن آموزشی استفاده شود.

در این جلسه مسایل زیرساختی پردیسان در حوزه زمین‌های با کاربری تجاری جهت برخی اصناف ضروری از جمله نانوایی‌ها، مشکل‌های راه و آسفالت محله‌هلی پردیسان، کمبود زیرساخت‌های آموزشی و کتابخانه‌ها، مسائل فرهنگی و اجتماعی شامل کمبود مجتمع‌های فرهنگی، طراحی اِلمان‌های مزار دو شهید گمنام پردیسان و راه‌اندازی مرکز مهر خانواده پردیسان، اشتغال و معیشت شامل راه‌اندازی شهرک مشاغل، افزایش درآمد شهرداری پردیسان و ایجاد بازارچه محلی و مباحث سیاسی و امنیتی شامل تشکیل کارگروه ارتقای پردیسان به شهر، استقرار نماینده دستگاه‌های دولتی، تشکیل کارگروه بررسی مسائل پردیسان در استانداری و افزایش کلانتری‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار