مسئله کمک کردن به یکدیگر امروز در جامعه بشری تبدیل یک مناقشه شده است و موافقان و مخالفان آن یکدیگر مورد نقد و بررسی قرار خواهند داد.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹ 29 March 2022
به گزارش تابناک کردستان، موافقان عقیده دارند که کمک کردن نشانه انسانیت و وجود روح الهی در نفس انسان است و معنای و مفهوم انسانیت در این جنبه‌های قابل دیدن است و انسان‌های باید به یکدیگر کمک کنند، اما مخالفان اعتقاد دارند که جامعه باید اینقدر شرایط مناسب داشته باشد که کمک کردن معنی خودش را از دست بدهد و انسان نیازی به کمک کردن نداشته باشند.

ما از یک طرف منکر کمک کردن نیستیم و حتی اعتقاد ما اینست که خداوند بزرگ انسانیت را نه در ابعاد مادی بلکه در جنبه‌های غیر مادی خلاصه کرده است و از این جهت کمک کردن هم دارای حکم عقلی است و هم دینی. اما ما اعتقاد داریم که در کمک کردن باید شان و منزلت انسان‌های نیازمند حفظ شود و برای ما شان و منزلت انسان‌های نیازمند از کمک کردن مهم‌تر خواهد بود؛ چرا که بعضی از انسان‌های نیازمند در جامعه هستند که در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند، ولی عزت و بزرگی آن‌ها اجازه نمی‌دهد که توسط بعضی از افراد مورد سوظن قرار گیرد.

متاسفانه ما در جامعه مشاهده می‌کنیم که بعضی از عزیزان که به خانواده‌های نیازمند کمک می‌کنند در فضای مجازی عکس آن انسان‌های نیازمند را در نهایت تاسف بخش می‌کنند که در این گونه رفتار هیچ گونه توجیه ندارد. انصافا مایه تاسف است که این عزیزان صرفا بخاطر کسب قدرت و منافع سیاسی خودشان اقدام به این گونه رفتار‌های می‌کنند.

ما این گونه کمک کردن را قبول نداریم و از این عزیزان خواهش می‌کنیم که اگر شما به فکر خانواده‌های نیازمند هستیم لطفا به آن‌ها به این صورت کمک نکنید و حتی از نظر ما کمک نکردن شما بهتر است.

اما در جواب مخالفان کمک کردن باید گفت ما هم قبول داریم که باید شرایط اقتصادی جامعه درست شود تا افراد نیازمند در جامعه وجود نداشته باشند و همه در شرایط مناسب اقتصادی زندگی کنند.

خوشبختانه مقام معظم رهبری در این چند سال گذشته با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و مسئله تولید به این نکته توجه کرده است، ولی مدیران ما به جای توجه به نکات با ارزش مقام معظم رهبری متاسفانه به دنبال عکس گرفتن با شهیدان عزیز هستند.

این مدیران که متاسفانه هیچ گونه سابقه انقلابی و اسلامی ندارند و فقط با عکس گرفتن با شهدا عزیز میخواهند خودشان را انقلابی معرفی کنند.

ما به این عزیزان توصیه می‌کنیم که خون شهدا با کسی تعارف ندارد و طبق فرمایشات استاد عزیز و ارجمند شهید مطهری که فرمودند" خون شهید یک موج ایجاد می‌کند که همه چیز را شفاف و روشن خواهد". انصافا این سخن شهید عزیز درست و صحیح است و امروز خوشبختانه همین خون شهیدان نقاب دروغین و منافقان را از صورت بسیاری از مدیران برملا کرده است.

ما با این عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که برای پایبندی به خون معظم شهدا عکس گرفتن نیازی نیست، برای پایبندی به، ولی امر مسلمین جهان نیاز به داشتن عکس ایشان در اتاق مدیریتی نیست، بلکه ایمان قلبی و سرباز واقعی خون شهدا و مقام معظم رهبری در توجه کردن به آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری است.

آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری در خدمت کردن به جامعه، دروغ نگفتن به مردم و ایمان قلبی به خون شهدا است و امروز که مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی و تولید تاکید دارند باید همه مدیران به جای عکس گرفتن باید تابع دستورات صفر تا ۱۰۰ مقام معظم رهبری باشیم و ایشان را به عنوان آقا خودشان قرار دهند و در انجام دستورات مقام معظم رهبری هیچ شک و تردیدی نداشته باشند؛ لذا حزب سیاسی همت در استان فرهنگی کردستان همیشه بر ایمان قلبی به خون شهدا و آرمان‌های با ارزش مقام معظم رهبری تاکید کرده است و مطالبات این حزب همان دستورات، ولی امر مسلیمن جهان از مدیران است و همه اعضای محترم حزب سیاسی در استان خودشان سرباز تمام و کمال مقام معظم رهبری می‌دانند و حتی خون خودمان به عنوان هدیه به محضر مبارک مقام معظم رهبری تقدیم خواهیم کرد و بر دستورات ایشان تاکید داریم و از مدیران انقلابی استان کردستان از جمله استاندار محترم استان فرهنگی کردستان؛ جناب آقای دکتر زارعی کوشا درخواست داریم که در سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین بر روی مسئله تولید در استان کردستان با توجه به منابع انسانی و طبیعی استان کردستان توجه کافی داشته باشد.


مهندس فرزاد مرادی؛ دبیرحزب سیاسی استان فرهنگی کردستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار