کد خبر: ۱۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازمهر، اکبر کاظمی کارشناس مسئول چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در همایش فعالین چاپ آذربایجان غربی با بیان اینکه به همت مسئولان اداره کل و فعالان کمیسیون های چاپ استان برای اولین بار اتحادیه صنعت چاپ و کانون های تبلیغاتی استان تشکیل شده است، گفت: آذربایجان غربی در سال جاری مقام چهارم صنعت چاپ کشور را بخود اختصاص داده است و امید آن می رود که در این امر به قطب صنعت چاپ در کشور تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ واحد صنفی در امر چاپ دراستان فعالیت می کند، عنوان کرد: ۲۷۰ کانون تبلیغاتی نیز در استان فعال هستند و در مجموع ۱۳۵۰ نفر در زمینه چاپ مشغول به فعالیت هستند.

کاظمی در ادامه گفت : مجموعه بزرگی در استان در حال شکل گیری است و امیدواریم با همدلی فعالین این زمینه شاهد شکوفایی این صنعت مادر در استان باشیم.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار داشت: 70 سال از فعالیت صنعت چاپ در استان میگذرد.که با تلاش و زحمات بیدریغ فعالان این حوزه اکنون شاهد رشد 3 برابری نسبت به ده سال گذشته هستیم.

بحرعلی محمودی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچون سنوات گذشته حمایت های ویژه ای از صنعت چاپ خواهد داشت و در کنار مجمع امور صنفی و اتحادیه نوپای صنعت چاپ به عنوان بازوی محرک عمل خواهد کرد تا کارهای موازی و مقابله ای صورت نگیرد.

دبیر فنی کمسیون صنعت چاپ استان نیز در این همایش با بیان اینکه تاکنون عدم وجود اتحادیه صنعت چاپ باعث بروز مشکلات عدیده ای برای فعالین این حوزه شده بود، اظهار داشت: تاکنون کمسیون تخصصی صنعت چاپ در استان فعال بود اما به دلیل نداشتن وجاهت قانونی بسیاری از مطالبات اجتماعی فعالین این حوزه بی پاسخ مانده بود.

پیمان رضایی افزود: با وجاهت قانونی که اتحادیه صنعت چاپ خواهد داشت می توانیم در بسیاری از حوزه ها مطالبات فعالین این عرصه را مطرح کرده و راه را برای فعالیت هرچه بیشتر بگشاییم.

وی از افتتاح کتابخانه تخصصی صنعت چاپ در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: تمامی فعالان عرصه چاپ می توانند با مراجعه به این کتابخانه از علوم و دانش تخصصی بهره مند شوند.

رضایی همچنین از برگزاری دو همایش نقش چاپ در ترویج فرهنگ ایرای اسلامی و ترویج فرهنگ چاپ برمبنای دانش های نوین در سال آینده خبر داد و افزود: امیدواریم با برگزاری همایش هایی از این قبیل شاهد رشد و شکوفایی این صنعت غنی در استان باشیم.

دبیر فنی کمیسیون صنعت چاپ استان در ادامه اظهار داشت: اولین انتخابات اتحادیه صنعت چاپ استان نیز در روز سیزدهم اسفند ماه در محل مجمع امور صنفی استان برگزار می شود که از ۱۰ نفر کاندیدای مربوطه ۵ نفر به عنوان هیات رئیسه اتحادیه معرفی خواهند شد.

رضایی همچنین بحث ارائه تسهیلات بانکی و ایجاد صندوق مختص صنعت چاپ، توزیع مواد اولیه و لوازم مصرفی با قیمت مناسب، ایجاد تعاونی مسکن، بیمه تکمیلی فعالین این عرصه و حل مشکلات مربوطه به بحث

امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، ساماندهی واحد های صنفی، ساماندهی وضعیت تامین نهاده ها و برگزاری دوره های آموزشی را از مهمترین اقدامات اولیه اتحادیه صنعت چاپ پس از شکل گیری ذکر کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار