معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از ۲۵۰ نفر تیم نظارتی در مرکز استان و شهرستانها، مبنی بر نظارت قیمت های و کالاهای اساسی در ایام نوروز و نیز ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 23 March 2022

 امیررضا نقش در حاشیه بازدید از سامانه  پاسخگویی ۱۲۴ با اشاره به طرح تشدید نظارت ها بر بازار و کنترل قیمت ها، اظهار داشت: طرح تشدید نظارت ها  از روز  ۱۵ اسفند ۱۴۰۰  آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و در این مدت  ۲۵۰ تیم های نظارتی در مرکز استان و شهرستانها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و بازرسی اصناف  همگی به امر نظارت می پردازند، افزود:  تیم های تخصصی و مشترک در شهر اصفهان نیز به دلیل مسافر پذیر بودن اصفهان  به بازرسی و نظارت کالاهای اساسی همچون  نان  و اقلام اساسی می پردازند تا مشکلی برای  شهروندان و مسافران نوروزی پیش نیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر از لحاظ ذخایر اقلام و میوه، گوشت سفید و قرمز، مرغ، شکر، برنج کمبودی نداریم  و تلاش ما این است که در ماه رمضان که  خرید ها بیشتر می شود این طرح  را نیز ادامه دهیم.

وی ادامه داد: گزارش های مردمی نیز بیانگر این است که جو بازار در تهیه کالاها یک جو نسبتا آرام و عرضه به میزان قابل توجهی برای خانواده ها به نرخ  مصوب به خصوص اقلام مرغ، تخم مرغ وجود دارد و کشتار گاه ها به صورت  شیفتی، کشتار  روزانه می کنند.

نقش با اشاره به اینکه نرخ مصوب مرغ گرم  اکنون ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار است، گفت:  اگرچه در روز ۲۹ اسفند ماه  درصد کمی از صنوف نرخ مصوب را  رعایت نکرده بودند که علت آن فروش مرغ های خارج از استان بود که  تیم های نظارتی وارد و با متخلفان برخورد کردند.

وی تاکید کرد: ما عنوان نرخ "دولتی وآزاد" نداریم و کالاها باید بر اساس نرخ مصوب بازار به فروش برسند که در این زمینه انتظار داریم مردم به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در باره قیمت گوشت به نرخ مصوب ۱۶۰ هزار تومان اشاره و بیان داشت: در برخی نقاط استان، گوشت قرمز کمتر از نرخ مصوب بفروش می رسد اما در اصفهان گوشت قرمز به صورت مخلوط به همین نرخ مصوب عرضه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :