مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در طرح آینده پژوهی رشته تحصیلی، رشته‌های منسوخ کمرنگ‌تر می‌شوند و متناسب با بوم هر شهر رشته‌های جدید جایگزین شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 20 March 2022

 

 

به گزارش تابناک  خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی د در بجنورد اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۸۸ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ هنرستان در رشته های کاردانش و ۲۸ مورد فنی حرفه ای هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در استان ۵۸ هنرستان پسرانه و ۳۳ هنرستان دخترانه فعال هستند، ادامه داد: دغدغه ما این است که دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای و کاردانش سوق پیدا کنند تا از ابتدا در جهت اشتغال این افراد برنامه ریزی شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه کشورهای توسعه یافته به سمت آموزش عملی دانش آموزان در مراکز آموزشی هستند، گفت: قطعا رشته های نظری تولید علم نیز در کنار این نوع نگاه جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ضریب کشور در میزان نسبت مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش در مقایسه با نظری تا رسیدن به جایگاه مورد نظر فاصله دارد و اکنون در کشور ۳۵ درصد مدارس هنرستانی بوده و رشته های نظری ۶۵ درصد هستند که این آمار در خراسان شمالی ۳۳ درصد هنرستان ها و ۶۶ درصد نظری است.

 

این مقام مسئول بیان داشت: در استان خراسان شمالی از ۱۶۰ رشته کاردانش ۶۰ رشته و از بین ۴۱ رشته در مدارس فنی و حرفه ای ۲۱ رشته تدریس می شود که در سال های اخیر برخی از این رشته ها منسوخ شده اند.

 

اکبری به طرح آینده پژوهی رشته از طرف آموزش و پرورش خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این طرح هدف بر این است که رشته های منسوخ کمرنگ تر شود و متناسب با بوم هر شهر رشته‌های جدید جایگزین شود.

 

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در شهرستان رازوجرگلان، دو هنرستان دخترانه و پسرانه با رشته بوم منطقه به بهره برداری خواهد رسید، که هنرستان دخترانه با رشته بومی فرش و هنرستان پسرانه با رشته بوم پرورش اسب ایجاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار