ایمانیه خاطرنشان کرد: اگر ‌شهروندان از شرایط خودرو، سلامتی و هوشیاری خود، دقت در رانندگی مطمئن شوند آمار فوتی ها و تصادفات ما کاهش می‌یاید، در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار فوتی داشتیم و چند برابر این آمار مجروح داشتیم.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 15 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۲۴ اسفند در آیین رزمایش ترافیکی و انتظامی ویژه نوروز ۱۴۰۱ در فارس، با بیان اینکه در آیین اسلامی کسی حق ضربه زدن به خودش را هم ندارد چه برسد به دیگران، تصریح کرد: گاهی تخلفات سبب داغدار شدن چندین خانواده می‌شود، بنابراین باید با افرادی که جان دیگران را در نورزو ملعبه دست خود قرار می‌دهند برخوردی جدی داشت.

ایمانیه بیان کرد: تمام ابعاد سفر برکت است، اما تصادف و حوادث یکی از مشکلات سفر است که نیروی انتظامی، راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، دستگاه قضایی و رسانه‌ها پست به دست می‌دهند تا مردم با آسایش خاطر به سفر بروند اما همه این تلاش‌ها نیازمند همکاری مردم است.

او ادامه داد: بعد از دو سال خانه نشین شدن مردم به دلیل بیماری کرونا، امسال شاهد آغار سفرهای نوروزی هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از راه‌های تحکیم خانواده سفر است، سفرهای نوروزی عموما با خانواده انجام می‌شود، افزود: بر اساس تحقیقات علت ۷۰ درصد تصادفات عامل انسانی است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: اگر ‌شهروندان از شرایط خودرو، سلامتی و هوشیاری خود، دقت در رانندگی مطمئن شوند آمار فوتی ها و تصادفات ما کاهش می‌یاید، در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار فوتی داشتیم و چند برابر این آمار مجروح داشتیم.

او تاکید کرد: علاوه بر بعد اقتصادی تصادفات، بعد اجتماعی آن جایز اهمیت تر است و هر سال به معلولان ما افزوده می‌شود، عوارض اجتماعی تصادفات قابل جبران نیست، بیشتر فوتی‌ها افراد جوانی هستند که مسئولیت زندگی را برعهده دارند که بعد از آن به دوش خانواده می‌افتد، همچنین مجروحان و معلولان باری بر دوش خانواده خواهند بود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به برگزاری جلسات نوروزی گفت: امید است بعد از ۲۰ روز تعطیلات در سه استان نخست کشور در کاهش تعداد تصادفات، مرگ و جرح ناشی از تصادفات باشیم.

ایمانیه با بیان اینکه تمام ادارات موظف هستند خودرو و راننده در اختیار نیروی انتظامی بگذارند، عنوان کرد: فرماندهان و شهرداران از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کنند، همچنین ۱۰ کیلومتر حداکثر سرعت در کشور در ایام تعطیلات کاهش می‌یابد.

استاندار فارس با تاکید بر تعمیرات جزیی جاده‌ها، افزود: دوربین‌های دارای مشکل اصلاح شود، آمبولانس‌های نیازمند تعمیرات برای تعطیلات تعمیر شده و وارد مدار خدمات رسانی شوند، اضافه کاری‌های این مدت به صورت فوق العاده پیگیری و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار