مروری بر روزنامه‌های امروز هشتم مهر ماه؛
برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان بیشترین تخلفات اینترنتی در استان به علت عدم توجه و دقت دارندگان حساب در امر نگهداری اطلاعات حساب‌های بانکی اتفاق می‌افتد، 9 هزار و 501 دختر بازمانده از ازدواج در معرض تهديد شديد آسيب هاي اجتماعي و مسائل روحي و رواني هستند،بيش از 2 هزار مددجوي کميته امداد در نوبت دريافت تسهيلات مسکن هستند از مهمترین سرخط خبری جراید و خبرگزاری های استان است
کد خبر: ۱۰۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 30 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سهیل خاکشور در گفتگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری پرونده‌های جرائم فضای مجازی در خراسان شمالی 85 فقره بوده که با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا در پایش فضای مجازی بیش از 84 فقره پرونده کشف‌ شده است.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی بیشترین جرائمی اینترنتی خراسان شمالی را که به علت عدم توجه و دقت دارندگان حساب در امر نگهداری اطلاعات حساب‌های بانکی اتفاق می‌افتد را برداشت غیرمجاز حساب بانکی دانست و افزود: طی مدت یادشده 67 مجرم اینترنتی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.

وی تأکید کرد:شهروندان به‌خصوص کاربران اینترنتی از اعتماد بیجا به شرکت‌ها و افراد سودجو خودداری و به توصیه‌های پلیس فتا برای پیشگیری از بروز جرائم اینترنتی توجه کنند.

 وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد:برای دریافت وجه ارائه شماره کارت و یا شماره‌ حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می‌کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضا به فرد مذکور نیست.

خاکشور افزود:برای واریز وجه به‌حساب احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست. متأسفانه در مواردی به فرد مالباخته اعلام می‌شود برنده قرعه‌کشی شده، وی را با بهانه‌های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می‌کنند.

وی گفت:شهروندان از کارت‌ بانکی خود به‌ منظور انجام مبادلات با حجم بالا استفاده نکنید و از اتصال حساب‌هایی با گردش مالی بالا به کارت‌ بانکی خود پرهیز کنید.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار داشت: از در اختیار قرار دادن کارت عابر خود به افراد غیر پرهیز شود و در صورت مفقودی کارت‌بانکی نسبت به اعلام به‌موقع و در کمترین زمان ممکن به بانک صادرکننده کارت اقدام شود.

آسيب در کمين دختران بازمانده از ازدواج

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روزنامه خراسان شمالی،مدير کل کميته امداد خراسان شمالي با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار و 600 دختر بازمانده از ازدواج زير پوشش کميته امداد هستند،افزود:اين مددجويان در معرض تهديد شديد آسيب هاي اجتماعي و مسائل روحي و رواني هستند.
عباس اهرابي افزود:ضرورت دارد اين نهاد با ايجاد اشتغال اين افراد را توانمند کند و ايجاد زمينه اشتغال براي اين دختران يکي از مهم ترين دغدغه هاي فعلي کميته امداد است.

وی با بيان اين که در حال حاضر از مجموع طرح هاي اشتغال کميته امداد، 11 هزار و 607 طرح جاري است، گفت:در چند سال اخير 18 هزار و 23 طرح اشتغال مددجويان به اجرا در آمده است و بخش کمي از اين طرح ها مربوط به دختران بازمانده از ازدواج بود.

وي اظهار کرد:اين نهاد در بخش ازدواج و ايجاد اشتغال براي اين مددجويان با محدوديت و کمبود اعتبارات دولتي مواجه است.وي همچنين از وجود 5 هزار و901 دختر درشرف ازدواج خبر داد و گفت: در صورتي که زمينه ازدواج و اشتغال اين افراد فراهم نشود در آينده اي نه چندان دور به يک تهديد جدي، تبديل مي شود.
وي ادامه داد:کميته امداد براي ترويج و تسهيل سنت ازدواج، تحکيم و تقويت بنيان خانواده و پيشگيري از شيوع آسيب‌هاي فردي و اجتماعي بين جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار، خدمات مختلفي ارائه مي‌کند به طوري که سال گذشته 861 نفر از دختران و پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از کمک هزينه ازدواج و جهيزيه برخوردار شدند.

وي تاکيد کرد:هم اکنون بيش از 2 هزار و 500 زوج جوان، در نوبت دريافت جهيزيه قرار دارند که با توجه به محدوديت اعتبار هر ماه به تعداد آن ها اضافه مي‌شود.

.2 هزار مددجو در نوبت دريافت تسهيلات مسکن

مديرکل کميته امداد خراسان شمالي، در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی، گفت: 572 مددجوي روستايي و 67 مددجوي شهري کميته امداد براي ساخت و يا خريد مسکن به کمک نياز دارند.

عباس اهرابي با بيان اين که هزار و 203 مددجوي روستايي و 422 مددجوي شهري کميته امداد هم به کمک براي تعميرات مسکن نياز دارند، ادامه داد: بيش از هزار و 600 مددجوي شهري و روستايي کميته امداد هم براي ساخت سرويس بهداشتي با مشکل مالي مواجه هستند.

وي با اشاره به واحدهاي مسکوني در حال ساخت، تصريح کرد: در حال حاضر براي ساخت 92 مسکن شهري 11 ميليارد و 680 ميليون ريال، 274 مسکن روستايي بيش از 15 ميليارد ريال و 589 مسکن مهر در حال ساخت هم 69 ميليارد و 765 ميليون ريال هزينه شده است.

وي با تأکيد بر اين که طي 5 ماه سال 92 مسکن شهري احداث شد، بيان کرد:راي ساخت و بهره برداري از 169 مسکن روستايي هم 20 ميليارد و 934 ميليون ريال اعتبار هزينه شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار