شمس‌اللهی:
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری در بخش گازرسانی روستایی و شهری در این استان خبرداد و گفت: در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام، گازرسانی به ۱۰ روستا و تکمیل گازرسانی به ۲ شهر پهله و میمه مصوب شد که خوشبختانه با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز استان ایلام، کار گازرسانی در این مناطق به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 14 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس شمس‌اللهی از تکمیل گازرسانی به ۱۰ روستا در اقصی نقاط استان در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام خبر داد و افزود: این روستاها شامل روستای طلور آبدانان، هرقروش چرداول، بانروشان مهران، قرجیلگان و انجیر ملکشاهی، فرخ‌آباد، گوراب علیا و سفلی دهلران و بالادشته و گراب هلیلان بوده که هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه تکمیل گازرسانی به ۱۰ روستای دیگر از مصوبات رئیس جمهور برای سال آینده می‌باشد، تصریح کرد: در حال حاضر مناقصه گازرسانی به این روستاها برگزار و پیمانکار مربوطه انتخاب شده‌است که در دهه مبارک فجر با حضور استاندار ایلام کلنگ‌زنی شد و هم اکنون پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه و تاُمین کالای پروژه می‌باشد.

شمس‌اللهی با بیان اینکه این تعداد روستا در مناطق کمتر توسعه یافته هلیلان می‌باشند، خاطرنشان کرد: این روستاها شامل پیازآباد، بان‌لکان، پیامن‌سفلی، وسطی و علیا، تورم، رودبره، سرچلوسکان سفلی و علیا و گاو‌دول از توابع شهرستان هلیلان هستند که هم اکنون دارای ۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه برای گازرسانی به ۱۰ روستای هلیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه خواهد شد، گفت: با پیگیری وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملّی گاز ایران، مجوز گازرسانی به ۱۰ روستای هلیلان اخذ که خوشبختانه در مصوبات سفر رئیس جمهور و هیاُت دولت به استان ایلام مصوب شد که در سال آینده کار گازرسانی در این روستاها انجام شود.

شمس‌اللهی به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام اشاره کرد و افزود: در این سفر مصوب شد که لوله کشی داخل منازل مسکونی تعداد ۴۵۰ خانوار توسط شرکت گاز استان انجام گیرد که در این خصوص ۲۶۲ مورد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و ۱۸۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی توسط نهادهای مذکور به شرکت گاز معرفی گردیدند.

وی با بیان اینکه تاکنون لوله کشی داخل منازل مسکونی ۲۶۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان به طور کامل انجام شده و هم اکنون در مرحله پرداخت هزینه است، اظهار داشت: از تعداد ۱۸۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۵۰ مورد آن انجام و مابقی در دست اقدام قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه برای لوله کشی این تعداد خانوار تحت نهادهای حمایتی ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می شود، تصریح کرد: این تعداد خانوار توسط کمیته امداد و بهزیستی استان معرفی شده اند و شرکت گاز استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به محرومان این مبلغ را پرداخت می کند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار