نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تغییر معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با توجه به حذف ساختار سازمانی این معاونت و همچنین ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تعجب برانگیز بود.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 30 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمود رضا طالبان،در جمع خبرنگاران، با اشاره تغییرات ایجاد شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز افزود: با توجه به ابلاغیه کاهش تعداد معاونت های شهرداری به شش معاونت و حذف ساختار سازمانی معاونت فرهنگی، انتصاب معاون جدید فرهنگی شهرداری جای سوال دارد.

او اضافه کرد: معاونت قبلی فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در ایجاد زیر ساخت های فرهنگی شهر عملکرد خوبی داشت و این عملکرد موجب افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی این شهر شد از این رو این تغییر باعث دلسردی سایر مدیران شهرداری شده است.

طالبان گفت: برای ساختن یک شهر آرمانی مهمترین زیرساخت، شکل گیری فرهنگ شهروندی و احساس مسوولیت شهروندی در تمام حوزه هاست.

وی ادامه داد: برای ارتقا فرهنگ شهروندی و همچنین شکل گیری یک هویت ثابت فرهنگی، مدیران شهری باید سند توسعه و نقشه راه داشته باشند.

طالبان گفت: شهر شیراز در سه بعد مذهبی، ادبی و تاریخی دارای ظرفیت های فرهنگی است که باید در هر سه حوزه شاهد برنامه ریزی و اقدامات مناسب باشیم.

او افزود: کارفرهنگی محدود به چاپ بنر و نصب بیلبورد نیست بلکه بایدشاهد تولیدات فرهنگی برای تغذیه معنوی شهروندان باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: درحوزه های فرهنگی بایدتولید مناسب داشته باشیم و اگر می خواهیم با تهاجم و شبیخون فرهنگی مقابله کنیم باید تولید فرهنگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: زبان هنر، گویا ترین و رساترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است که در سال های اخیر ارزش های جامعه ما را هدف قرار داده است و متولیان فرهنگ باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بودجه فرهنگی شهر برای تعمیم فرهنگ شهروندی تعریف شده و انتظار داریم که سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

طالبان افزود: نخبگان فرهنگی و هنرمندان شاخص در رشته های هنری، مهمترین قشری هستند که می توانند مرجع تصمیم گیری در حوزه فرهنگ باشند اما مشاهده می کنیم که این افراد سهم اندکی در تصمیم گیری، اجرا و بودجه فرهنگی دارند.

او اضافه کرد: نظر ما این است که با تدوین سند چشم انداز توسعه فرهنگ شهروندی، در طول سال آثار هنری با محتوای فرهنگ شهروندی به عنوان خوراک معنوی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

طالبان گفت: شهر شیراز دیار فرهنگ است و قابل قبول نیست که در مواردی همچون رانندگی، محیط زیست و مسایل اجتماعی شاهد آسیب هایی باشیم که به دلیل غفلت فرهنگی شکل گرفته اند.

بتازگی با حکم علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز، احمد همتی بوشهری به جای محمد فرخ زاده به عنوان معاون جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار