سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هفت هزار تن کالای اساسی در مدت چهار ماه گذشته در این استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 08 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی صفری در جمع خبرنگاران افزود: اکنون مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود نداشته و کالا به میزان کافی در این استان ذخیره سازی شده‌است.
وی با یادآوری واگذاری نظارت بر محصولات کشاورزی از چهار ماه گذشته به سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، ادامه داد: ۱۰۱ نفر در قالب ۵۳ گروه در این مدت تشکیل و وظیفه نظارت و بازرسی روزانه بازار را برعهده دارند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: ۹ هزار و ۴۱۲ واحد صنفی در این مدت توسط این گروه ها مورد بازرسی قرار گرفته و ۵۷۳ فقره به ارزش یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
صفری تولید مناسب را کلید نظارت آسانتر بر بازار کالاهای کشاورزی اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید و جوجه ریزی مناسب در واحدها مرغداری این استان اکنون مشکل و نگرانی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.
وی ادامه داد: ۲۳۰ تن گوشت مرغ اکنون به صورت روزانه در استان مرکزی به بازار عرضه شده و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مجوزهای مجدد برای ارسال مازاد تولید این محصول به سایر استان‌های کشور دریافت شده‌ است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: زنجیره تولید کالاهای کشاورزی اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و شناسایی گلوگاه‌های بازار و تولید از جمله برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید و عرضه این محصولات در بازار است.
صفری گفت: اکنون مشکلی در زمینه کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود نداشته و در صورت مشاهده تشکیل صف در استان، تشکیل صف به دلیل کمبود کالاها نبوده بلکه به دلیل ناهماهنگی است. سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نبود جایگاه عرضه محصولات کشاورزی در اراک را از جمله مشکلات برای عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی در این شهر اعلام کرد وافزود: ایجاد جایگاه عرضه محصولات کشاورزی، به عهده شهرداری بوده و با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری مقرر شده‌ ۱۲ محل برای عرضه محصولات کشاورزی در اراک ایجاد شود.
صفری نبود کشتارگاه صنعتی در اراک را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهر داودآباد این شهرستان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار دارد.
وی ادامه داد: ایجاد کشتارگاه در شهر داودآباد علاوه بر استفاده تولید پودر گوشت از مواد زاید گوشت و فرآوری پوست دام‌ها، کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوشت در استان را به همراه دارد.
رئیس پشتیبانی امور دام استان مرکزی هم گفت: ۵۲۰ تن گوشت مرغ و ۹۰ تن گوشت قرمز در مرحله نخست در راستای تنظیم بازار شب عید در استان تامین شد که ۳۰ درصد این سهمیه جذب و توزیع شده‌است. نادر مومنی افزود: حدود ۸۸ هزارتن جو، ۹۱ هزارتن ذرت و ۳۱ هزارتن سویا امسال به این بخش اختصاص یافت که این مهم در راستای حمایت از تولید و آرامش تولیدکنندگان انجام شده‌است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم گفت: هشت تا ۹ هزار میلیارد ریال امسال در راستای خرید تضمینی گندم از کشاورزان، توسط این اداره کل در استان پرداخت شده‌است.
غلامرضا ملکی افزود: ۳۰ هزار گندمکار در استان مرکزی فعالیت می کنند و این اداره کل وظیفه خرید و ذخیره سازی گندم مازاد بر نیاز این افراد در استان را برعهده دارد.
وی ادامه داد: ۳۳۰ هزار کیسه آرد به صورت ماهانه در اختیار بین خبازی‌ها استان مرکزی توزیع می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تاکید کرد: اکنون میزان ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان نسبت به سایر ماه‌های سال بیشتر بوده و سه هزار و ۵۰۰ تن کالاهای اساسی نیز در حال ورود به استان است.
معاون تعاون روستایی استان مرکزی ادامه داد: ۹۰۰ تن میوه شب عید شامل ۳۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال به این استان وارد و در ۲ سردخانه واقع در شهرستان‌های اراک و ساوه ذخیره سازی شده‌ است.
شعبانی افزود: با توجه به برخی حواشی در زمینه قیمت خرید میوه شب عید توسط تعاون روستایی، نگرانی در زمینه میوه شب وجود نداشته و میوه شب عید با ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی هم گفت: ۷۱ هزار تن گوشت مرغ امسال در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۹ هزار تن، روند افزایشی داشته‌است. حمیدرضا اخوان از افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان مرکزی خبر داد و افزود: ۳۵ درصد تولیدات این استان به سایر استان‌های کشور ارسال می شود.
وی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ آماده کشتار برای هفته آخر امسال در واحدهای مرغداری استان مرکزی وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: ۱۶۰ تن تخم مرغ به صورت روزانه در ۶۰ واحد این استان تولید می شود که ۶۵ درصد این تولیدات مازاد استان است.
اخوان ادامه داد: استان مرکزی رتبه سوم در زمینه تولید گوشت قرمز در کشور را به خود اختصاص داده و ۶۰ درصد این تولیدات مازاد نیاز استان بوده و سایر استان‌های کشور ارسال می شود.
مدیر امور بازرگانی جهادکشاورزی استان مرکزی هم گفت: نحوه توزیع کالاهای اساسی در سطح استان بر اساس سرانه جمعیتی شهرستان ها اعلام انجام می شود.
محمد فلاحتی افزود: ۶ هزار و ۷۸ تن انواع کالاهای اساسی از ابتدای دی ماه امسال با واگذاری توزیع کالای اساسی به جهادکشاورزی در سطح استان توزیع شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار