کد خبر: ۱۰۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 29 September 2015
شهردار شهر جدید هشتگرد از به اجرا در آمدن اولین طرح آتش نشان داوطلب البرز در این شهر به منظور ارتقای دامنه خدمات آتش نشانی در مواقع ضروری به شهروندان و مشارکت مردم در مدیریت حوادث احتمالی در شهر خبر داد.

سید مسعود بزرگ زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخوردی شهروندان از خدمات تخصصی آتش نشانان داوطلب ، کاهش خسارات مالی و جانی در زمان وقوع حوادث در شهر، استفاده از توانمندی شهروندان در امور شهری از اهداف دیگر به اجرا درآمدن این طرح در شهر جدید هشتگرد است.

وی اظهار کرد: در قالب این طرج 20 زن و 60 مرد تحت پوشش دوره تخصصی آتش نشانی قرار گرفتند تا در مواقع اضطراری بتوانند در کنار نیروی های فعال در ایستگاه آتش نشانی به شهروندان خدمات لازم را ارائه دهند.

وی بیان کرد: آتش نشانان داوطلب در دوره تخصصی که ویژه این طرح برگزار شد با اطفاء حریق ، کمک های اولیه و امداد و نجات آشنا شدند تا در مواقع بحرانی به صورت آتش نشان حرفه ای عمل کنند.

وی با اشاره به آشنا شدن این آتش نشانان داوطلب با وظایف آتش نشانی یادآور شد: تلاش شده این افراد از بین شهروندان داوطلب ساکن در فازهای مختلف شهر انتخاب شوند تا در هنگام وقوع حوادث قبل از رسیدن نیروهای اتش نشانی شهر داری این افراد اقدامات اولیه خدمات رسانی به حادثه دیدگان را انجام دهند.

شهر دار شهر جدید هشتگرد در ادامه به وسعت و پراکندگی شهر جدید هشتگرد به عنوان بزرگترین شهر استان البرز پرداخت و افزود: در این شهر تنها یک ایستگاه آتش نشانی فعال است.

وی کمبود ایستگاه آتش نشانی و نیروی انسانی را از جمله مشکلات مهم مدیریت شهری شهر جدید هشتگرد برشمرد که توسعه خدمات آتش نشانی در این شهر نیاز به توجه ویژه ای از سوی مسوولان استانی و کشوری دارد.

به گفته وی در استان البرز شهر جدید هشتگرد و کرج برای اجرای طرح آتش نشان داوطلب که یک طرح کشوری است انتخاب شدند.

شهر جدید هشتگرد با 60 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب کرج مرکز البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار