نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جنگ اوکراین و روسیه با اشاره به اینکه صرفه نظر از ریشه هایی که موجب به وجود آمدن این فضای جنگی در بین دو کشور شده است، گفت: با ارزیابی هایی اولیه ای که تاکنون وجود دارد، این نبرد نشان داد و به وضوح به این واقعیت می توان پی برد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها قابل اعتماد نیستند.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 26 February 2022

تابناک فارس به نقل از راه دانا: نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جنگ اوکراین و روسیه با اشاره به اینکه صرفه نظر از ریشه هایی که موجب به وجود آمدن این فضای جنگی در بین دو کشور شده است، گفت: با ارزیابی هایی اولیه ای که تاکنون وجود دارد، این نبرد نشان داد و به وضوح به این واقعیت می توان پی برد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها قابل اعتماد نیستند.

ابراهیم عزیزی افزود: آمریکایی ها و غربی ها وعده های بسیار زیادی به اوکراین دادند اما در عمل به هیچ کدام عمل نکردند.

وی تصریح کرد: اساسا اگر بخواهیم یک بازیگر اصلی برای این صحنه نبرد تعریف کنیم و عامل اصلی این حوادث را معرفی نماییم باید بگوییم به نوعی خود آمریکایی ها و غربی ها هم تشویق کردند و هم به نوعی زمینه را برای ایجاد فضایی که فعلا به وجود آمده فراهم کردند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکایی ها خودشان تحریک کردند و بارها نیز تشویق و تخریب کردند و اوکراین با این پندار غلط که امریکا، اروپا و ناتو به کمکشان می ایند تن به این رویارویی دادند.

عزیزی اظهار داشت : انچه در گام های اولیه این نبرد می توان به آن اشاره کرد این است که تکیه کردن به آمریکایی ها و غرب و قدرت ناتو، تکیه کردن به قدرت کاغذی و یک نوع خوش خیالی است.

وی اذعان داشت: آمریکایی ها در مقاطع مختلف بعد از اینکه به همه اهداف اقتصادی خود در کشورهای مختلف دست پیدا کردند در بزنگاه ها آن ها را رها کردند؛ همان گونه که در افغانستان، بعد از ۲۰ سال که منافع اقتصادی امریکا را تامین کردند اما حاظر نشدند به هیچ کدام از تعهداتشان در قبال این کشور عمل کنند چرا که امریکا و اروپایی ها هیچ وقت پایبند به تعهدات ، قول ها و وعده خودشان نیستند.

عزیزی افزود: اوکراین بنا به قول های اروپایی ها سپر دفاعی و تجهیزات بروز خود را جمع کرد به این امید که مورد حمایت آمریکا و ناتو قرار دارد اما اکنون به یک کشور بی پناه بدون تجهیزات و امکانات تبدیل شده و این امر به روحیه و خوی استکباری، سلطه و معامله گری امریکا بر می گردد.

 

وی تصریح کرد: اوکراین در این نبرد به وعده های توخالی امریکایی ها، اروپایی ها و غربی ها دل خوش کرده بود اما تا این لحظه آن چیزی که در صحنه عمل می بینیم خالی کردن پشت این کشور است.

عزیزی عنوان کرد: ایران هیچ وقت دنبال جنگ ، خون ریزی و درگیری بین کشورها نبوده و همیشه کشورها را به صلح، ارامش و پیگیری امور از مسیرهای غیر نظامی دعوت کرده است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جنگ اوکراین می تواند یک درس و تجربه بزرگ برای همه کسانی باشد که بی جهت به وعده های دروغین اروپا، و غربی ها به ویژه امریکایی ها دل خوش می کنند، باید این واقعیت را پذیرفت که در خوی و سرشت آمریکا و نظام سلطه گر حمایت و پشتیبانی به معنای واقعی به روز و به موقع وجود ندارد و باید از این مساله درس عبرت گرفت.

 

تلگرام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار