کد خبر: ۱۰۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 29 September 2015
پس از گذشت کمتر از دو هفته از مراسم بهره برداری و روشن شده مشعل گاز شهری در آبدانان، هم اکنون منازل مسکونی شهر آبدانان از گاز خانگی استفاده می کنند.

به گزارش تابناک ایلام، دو هفته پیش شعله گاز شهری در شهرستان آبدانان روشن شد اما برخی از مردم آن را نمایشی تبلیغاتی می دانستند. پس از تزریق گاز به شبکه گاز شهری و روشن شدن مشعل گاز در شهرستان آبدانان، کار امتیاز‌دهی و نصب کنتور در شهرستان شروع و محله کارکنان در ورودی شهر، اولین نقطه ای بود که مردم توانستند از نعمت گاز شهری بهره مند شوند.

رئیس اداره گاز ناحیه شهرستان آبدانان در این باره به خبرنگار مهر گفت: پس از محله کارکنان، محله های شهرک اندیشه، ۱۵ خرداد، شهرداری، خیابان امام (ره) و سراب در آستانه بهره مندی از نعمت گاز و واگذاری امتیاز انشعاب کنتور هستند.

سید علیرضا حسینی در ادامه افزود: همزمان با واگذاری انشعاب کنتور به این محلات، کار نشت گیری مابقی محله های آبدانان انجام می شود که طبق برنامه ریزی که شده تا پایان سال، نیمی از مردم آبدانان از نعمت گاز شهری بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: تا کنون تعداد چهار هزار و ۵۹۲ علمک در سطح شهر آبدانان و روستاهای تابعه نصب شده که از میزان، تعداد دو هزار و ۸۵۰ علمک در شهر آبدانان، ۵۵۰ علمک در شهر سرابباغ، ۶۲۲ علمک در شهر مورموری، ۳۵۰ علمک در روستاهای بخش سرابباغ و ۲۲۰ علمک در روستاهای بخش مرکزی نصب شده است.

حسینی با بیان اینکه برخی از مناطق شهری و روستایی در حال نصب علمک هستند، اظهار کرد: در مجموع، تعداد یک هزار و  ۲۵۰ علمک در شهر آبدانان و روستاهای این شهرستان نیاز است که نصب شود و همچنین ۹ کیلومتر شبکه انتقال گاز در سطح شهر آبدانان نیاز باید اجرا شود.

وی تصریح کرد: خط انتقال گاز شهرستان آبدانان از خط ۱۲ اینچ دشت عباس با ۸۴ کیلومتر خط انتقال تغذیه می شود که ۸۰ کیلومتر خط انتقال شبکه داخلی سطح شهرستان نیز انجام شده و با اجرای ۹ کیلومتر خط شبکه داخلی باقیمانده درمجموع  ۸۹ کیلومتر خط شبکه گاز رسانی در مرکز شهرستان انجام می شود.

رئیس گاز ناحیه شهرستان آبدانان گفت: چهار کیلومتر خط تغذیه فلزی، ساخت دو ایستگاه TBS تقلیل فشار و یک ایستگاه  CGS  نیز از دیگر کارهایی است که برای این پروژه بزرگ ملی انجام شده است.

حسینی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری نیمی از مردم شهری و روستایی آبدانان از نعمت گاز شهری بهره مند می شوند و کسانی که لوله کشی گاز خانگی را انجام داده اند و نظام مهندسی نیز تأیید کرده با مراجعه به شرکت گاز ناحیه شهرستان برای نصب کنتور گاز اقدام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار