مدیرکل بازرسی استان ایلام؛
مدیرکل بازرسی استان ایلام بیان کرد: تولید واقعی گوشت مرغ در سطح استان روزانه حدود ۸۰ تن است و ۵۰ تن از آن در داخل استان مصرف می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 25 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی اصلانی بیان داشت: باید میزان تولید واقعی مرغداری‌ها متناسب با ظرفیت اسمی آنها افزایش یابد تا سودآوری و بهره وری افزایش یابد.

وی گفت:  ۱۷ هزار ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان حدود ۸ هزار تن در داخل استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مازاد آن به خارج از استان صادر می‌شود.

اصلانی ادامه داد: سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت برای افزایش بهره وری تولید، تامین نیازهای داخل و صادرات محصولات کشاورزی بر اساس قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، برعهده وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه استانی است.

وی گفت: بر اساس آمار دریافتی از اتحادیه‌های متولی، ماهانه سه هزار و ۴۵۰ تن شیر در استان تولید می‌شود که تقریباً نیمی از آن معادل یک هزار و ۶۲۰ تن در داخل استان مصرف می‌شود.

اصلانی ادامه داد:  دستگاه‌های اجرایی باید با سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت برای حمایت از تولید و توانمندسازی فعالان تولیدی در بخش‌های خصوصی و تعاونی تلاش کنند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار