گزارش
پنج برنامه توسعه گذشته است اما همچنان فاصله مناطق محروم و مرزی مثل استان ایلام که روزگاری روزهای پر رنج دفاع مقدس را تجربه کرده اند، با دیگر مناطق مشهود است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 29 September 2015
استان محروم ایلام با گذشت نزدیک به چهاردهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی وبا وجود اینکه دراین مدت ،پنج برنامه توسعه ای در کشور اجرا شده است اماسهم این استان توسعه نیافته همچنان محرومیت است
این درحالیست که در استان  ایلام ظرفیتهای عظیم اقتصادی همچون نفت وگاز وجود دارد وبهره برداری وتزریق درآمدهای حاصله از این منابع به زخمهای محرومیت  آن می توانست این استان رااز بودجه کشوری وبرنامه های توسعه ای بی نیاز کند وفاصله آن را از استانهای برخوردار کم وکمتر نمایداما درکمال ناباوری می بینیم که دردورنج های محرومیت ،همچنان با مردم این استان کوچک ومرز نشین همنشین شده است وگویی محرومیت عزم خود راجزم کرده است که دست از دامن ایلام نکشد!
به گزارش تابناک ایلام ،نماینده دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس گفت: ایلام به لحاظ توسعه فاصله زیادی با استانهای برخوردار دارد.
علی محمد احمدی افزود: پنج برنامه توسعه گذشته است اما همچنان فاصله مناطق محروم و مرزی مثل استان ایلام که روزگاری روزهای پر رنج دفاع مقدس را تجربه کرده اند، با دیگر مناطق مشهود است.

وی گفت: متأسفانه فاصله توسعه یافتگی ایلام و مناطق مرزی با استان های برخوردار از زمان جنگ بیشتر است این یعنی در برنامه توسعه به دنبال تحقق عدالت منطقه ای بودیم، بنابراین برنامه ششم فرصتی برای دولت است که روش های متعارف توازن منطقه ای را کنار بگذارد و با رویکرد جدید به فکر عدالت باشد.

وی تأکید کرد: فربه شدن مناطقی به قیمت فقر مناطق دیگر توصیه نمی شود چرا که تجربه جهانی نشان داده دوگانگی در توسعه به پایداری در توسعه منجر نمی شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل های زاگرس گفت: متأسفانه آتش به جان میراث طبیعی ما در جنگ های زاگرس به ویژه در بخش میانی استان ایلام افتاده است. از رئیس جمهور می خواهم که مجدانه دستگاه های مسئول را پیگیر موضوع کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه در استان هایی که زیرساخت های صنعت ضعیف است بیکاری بالای ۲۰ تا ۲۵ درصد است. در استان هایی چون ایلام شاهد مهاجرت های گسترده هستیم و باید گفت که خالی شدن مرزها با پدافند غیرعامل نیز جبران نخواهد شد و دولت باید در این موضوع برنامه جدی داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار