استاندار یزد، لازمه حکمرانی درست در حوزه مدیریت و مبارزه با مواد مخدر را طراحی برنامه ای از راهبرد تا حوزه اقدام و عمل دانست و گفت: انتظار ما از دستگاه ها و شهرستان ها تحقق این مهم است و این موضوع، ملاک ارزیابی و مبنای پیگیری ها خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 23 February 2022

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه این برنامه محوری باید به عنوان یک اصل اساسی در اقدامات و فعالیت های این شورا قرار گیرد، گفت: شرح وظایف دستگاه ها و فرمانداران در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشخص است لذا باید ذیل این شرح وظایف و راهبردهای ستاد، برنامه راهبردی و عملیاتی هر دستگاه و شهرستان تدوین و مشخص شود.

وی با اشاره به جای خالی برنامه ای جامع در حوزه مبارزه با مواد مخدر با برش دستگاهی و شهرستانی، اظهارداشت: حکمرانی هر حوزه؛ فرایندی از راهبرد تا به ثمر نشستن اقدامات در محدوده مد نظر بوده و در صورت عدم تاثیر مصوبات و اقدامات، حکمرانی اتفاق نیفتاده است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم کفایت اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص مواد مخدر و آسیب های آن، گفت: باید به صورت ویژه در راستای فرهنگسازی، اقناع سازی و ارتقاء سطح دانش عمومی در این خصوص مسائل این حوزه و بالاخص در حوزه پیشگیری که قطع کننده چرخه اعتیاد است، کار شود.

وی همچنین به عدم اطلاع بسیاری از افراد از وجود خط ملی اعتیاد، علی رغم گذشت سال ها از راه اندازی این خط اشاره کرد و افزود: انتظار می رود رسانه ها این خط تلفن را که در راستای راهنمایی و مشاوره تلفنی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد راه اندازی شده، به صورت گسترده معرفی کنند.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید به صورت منظم و مطابق برنامه زمانبندی برگزار شود، اظهارداشت: کمیته های تخصصی ذیل ستاد باید به صورت مستمر تشکیل و موضوعات کارشناسی شده ی خروجی آن ها جهت بررسی و تصویب ارائه شود.

فاطمی بر عملکرد فعالانه تر شورای مبارزه با مواد مخدر جهت تصمیم گیری در خصوص موضوعات روی زمین مانده، مرور وضعیت اجرا مصوبات جلسات قبلی شورا و علت یابی و پیگیری مصوبات اجرا نشده در هر جلسه و ارزیابی عملکرد دستگاه ها و فرمانداران در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار