معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان بر ممنوعیت ورود آب باران به شبکه فاضلاب شهری تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 21 February 2022

محسن صالح با اشاره به اینکه یکی از علل اصلی پس‌زدگی فاضلاب به داخل املاک، هدایت آب باران به شبکه جمع‌آوری فاضلاب است، گفت: تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی املاک باید به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب وارد نشود.

وی افزود: در زمان طراحی و اجرای تأسیسات، باید چاه آب باران یا منبع ذخیره‌سازی و یا هر روش دیگری که آب باران را به محل دیگری به غیر از شبکه فاضلاب هدایت کند، در املاک تعبیه شود.

صالح گفت: هدایت آب باران از طریق ناودان‌ها به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به املاک می‌شود و در صورت بروز خسارت از این محل، شرکت آبفا هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان اظهار کرد: از نظر شرکت آبفا، زمانی عملیات ساخت و ساز یک ساختمان پایان می‌یابد که تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی املاک به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب وارد نشود.

صالح با اشاره به اینکه در هنگام ساخت و ساز، تغییر نوع واگذاری انشعاب از حالت ساخت و ساز به کاربری‌های دیگر امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: لازم است ارزیاب‌ها این موضوع را به متقاضیان توضیح داده و تاکید کنند که ملاک تبدیل وضعیت کاربری املاک از حالت ساخت و ساز، اطمینان از عدم ورود آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار