آیت الله ناصری:
نماینده ولی فقیه در استان یزد: برخی افراد ثروتمند با پول‌های بادآورده اقداماتی در ساختمان‌های خود انجام می‌دهند که تعجب برانگیز است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 20 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه در حوزه نظام مهندسی با موضوع الگوگیری از سایر کشور‌ها مواجه هستیم، گفت: برخی مهندسان ساختمانی می‌خواهند ذهنیات خود در کشور‌های دیگر را در یزد پیاده سازی کنند که این امکان پذیر نیست، زیرا هر استان و هر کشور شرایط خاص خود را دارد


وی بر لزوم انجام معماری بر اساس سنت‌ها و فرهنگ‌های همان شهر تأکید کرد و افزود: خداوند متعال در نظام آفرینش خود این موضوع مهم را به ما نشان داده، همانگونه که هر منطقه آب و هوایی، گیاهان و درختان و میوه‌های خاص خود را دارد و ما نیز باید این درس را در شهرسازی و امور عمرانی مدنظر قرار دهیم.


امام جمعه یزد تصریح کرد: پنجره‌های رنگی و کوچک، هشتی ها، اتاق‌های سه دری و پنج دری، حیاط مرکزی و ... همه و همه به خاطر اقلیم و فرهنگ یزد بوده و توجه به این مسائل باید در معماری امروز نیز مدنظر قرار گیرد.


وی با اشاره به خلاقیت در معماری یکی از بازار‌های یزد اظهار داشت: این بازار نیاز به هیچ وسیله گرمایشی و سرمایشی و سیستم روشنایی ویژه‌ای ندارد، در حالی که امروز در ساخت پاساژ‌ها میزان مصرف انرژی سرسام آور است و کوچکترین اختلالی در سیستم برق، کار در این مراکز را مختل می‌کند.


ناصری با انتقاد از برخی اسراف‌ها در ساختمان سازی ادامه داد: تجملات در صنعت ساختمان سازی هر روز در حال افزایش است و برخی افراد ثروتمند با پول‌های بادآورده اقداماتی در ساختمان‌های خود انجام می‌دهند که تعجب برانگیز است.


وی ادامه داد: مسائل فرهنگی نیز باید در ساخت و ساز‌ها مدنظر قرار گیرد و لازم است این مسائل بسیار مهم در ساختمان سازی به ویژه آپارتمان سازی ها، مورد توجه باشد و در برخی طراحی‌ها بازنگری شود.


نماینده ولی فقیه در استان خواستار تسریع در انجام کار‌های مردم برای جلوگیری از سوق یافتن آنان به سوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز گفت: مدارا با مردم و رعایت اعتدال بسیار حائز اهمیت است؛ نه آنقدر بی دقتی در نظارت باشد که شاهد احداث ساختمان‌های غیراستاندارد و غیرمستحکم باشیم و نه آنقدر به مردم سخت گرفته شود که ساخت خانه برای آن‌ها دشوار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار