در راستای کاهش آلودگی هوا:
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طرح سیاهه انتشار اراک و هشت کلانشهر دیگر بر مبنای مطالعات دانشگاه علم و صنعت ایران در قالب سناریوی کاهش آلایندگی هوا تدوین و مقرر شد ردیف اعتبار مالی این طرح در بودجه سالیانه هیات دولت تامین شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 16 February 2022

 

به گزارش مرکزی، سید مهدی مصطفوی در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: مقدمات طرح دوم نیز بحث شکست (اینورژن) وارونگی هوا برای نخستین بار در اراک در حال پیگیری است و باید اذعان داشت در این طرح امواج و انرژی مکانیکی در راستای کاهش و جابجایی آلودگی به عرصه های بالاتر منتقل می شود.
وی تاکید کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک در سال ۸۶ ابلاغ شده و بیش از ۷۰ درصد طرح اجرا شده است و همچنین فاز مطالعاتی بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا انجام و سناریوهای کاهش آلودگی هوا بر مبنای مطالعات در حال تکمیل است و مقرر شده سناریوی جمع بندی کلیات در سفر رییس جمهوری به استان به تصویب برسد.
وی یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۵۵ روز هوای اراک آلوده بوده که ۱۰۰ روز از روزهای آلوده به دلیل خشکسالی و کاهش بارش‌ها و افزایش غلظت ذرات معلق در ۶ ماهه نخست سال و ۵۵ روز دیگر در نیمه دوم سال به دلیل وارونگی دمای هوا و همچنین مازوت سوزی نیروگاه بوده است هرچند که این وضعیت در سایر شهرها نیز به همین منوال بوده است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: در نیمه دوم سال ۱۴ روز از آلایندگی هوای اراک دی اکسید گوگرد ناشی از مازوت سوزی در نیروگاه بوده که معادل ۳۰۰ میلیون لیتر است که تاکنون نیز ادامه داشته و امید می رود در روزهای آتی با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش دمای هوا، شاهد کاهش مازوت سوزی و افزایش سهم گاز نیروگاه باشیم و باید اذعان داشت خبرهای خوشی در این راستا در روزهای آتی پس از قطعیت به اطلاع عموم می رسد.
مصطفوی گفت: در حال حاضر اراک با ۱۵۵ روز آلاینده پس از کرج با ۱۶۰ روز و اهواز با ۱۵۷ روز در رتبه سوم شهرهای آلوده قرار دارد و در کلانشهر اراک بیشترین روزهای آلاینده در سال جاری به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار