رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۹ کودک مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در این مرکز درمانی بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 13 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان با ابراز نگرانی بر شیوع سریع‌تر و گسترده‌تر سویه اُمیکرون به ویژه در بین کودکان، افزود: از ۲۹ کودک بستری در بیمارستان، ۹ مورد قطعی و مابقی در حال پیگیری و منتظر جواب تست نهایی آن ها هستیم.
وی ‌ادامه داد: از تعداد موارد ذکر شده، ۵ مورد در بخش مراقبت ویژه اطفال و ۱ مورد در بخش مراقبت ویژه نوزادان بستری هستند.
دکتر جمالیان یادآورشد: علائمی مانند تب، گلودرد، مشکلات گوارشی و تنفسی شایع ترین علائم ابتلای کودکان به واریانت اُمیکرون هستند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر واکسیناسیون و ایمن سازی گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال یکی از مهم ترین اقدامات مقابله با ویروس و کنترل و مدیریت شرایط می باشد، لذا خانواده ها می توانند فرزندان خود در این سنین را برای انجام فرایند واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون ببرند تا فرزندان از شر ویروس منحوس در امان باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به افزایش مراجعین سرپایی، ابتلای بیشتر کودکان و افزایش احتمال انتقال بیماری از کودکان به سایر افراد توصیه ما این است که با تزریق واکسن در کودکان و نوجوانان، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون مراقب خود و اطرافیان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار