فرماندار آبدانان رسانه ها را محرک افکار عمومی در ایجاد امنیت و آرامش جامعه دانست و تاکید کرد در فضای امن کارها پیش برد داشته فلذا نقش رسانه ها در ایجاد امنیت و وحدت مردم تعیین کننده خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 01 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ یداله حاتمی در جمع رسانه های شهرستان آبدانان اظهار داشت : دولت جدید با سیاستهای متفاوت از گذشته و جهت گیری های خاص بر مبنای عقلانیت و با بهره گیری از نخبگان در راستای کاهش نابرابری‌ها و به حداقل رساندن گرفتاریها مردم تلاش می کند.

وی به بودجه سال جاری استان اشاره و بیان داشت :با توجه به کسری بودجه دولت اعتبارات استانی و شهرستانی به شدت کاهش یافته و با اعتبارات اندک نمی توان پروژه یا طرحی را به سرانجام رساند.

حاتمی اما پروژه های ملی را امیدوار کننده دانست و گفت: شهرستان آبدانان دارای دو پروژه ملی است که یکی چهار بانده کردن محور خروجی شهرستان و دیگری تونل کبیرکوه می باشند.

فرماندار آبدانان با بیان میزان پیشرفت این پروژه ها تصریح کرد : پروژه چهار بانده کردن خروجی شهرستان طی دو فاز در حال انجام که فاز اول آن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم با ۵ درصد علیرغم مدت زمان موجود روند کار قابل قبول نبوده و در صورت ادامه کندی روند اجرا مجبور به اتخاذ تصمیمات دیگری خواهیم شد.

وی پروژه تونل کبیرکوه را مهمترین پروژه ی شهرستان عنوان کرد که با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به آن اختصاص یافته که با بهره برداری از آن می تواند آبدانان را از بن بست جغرافیایی خارج کند .

پروژه سد ورگر دیگر پروژه ای بود که فرماندار آبدانان به آن اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه در زمره پروژه های است که در شرف ملی شدن قرار دارد و در صورت تحقق این امر و عملیاتی شدن آن تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به ردیف بودجه ای تحت عنوان مسئولیتهای اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه در بخش راههای روستایی و نیز ساخت مخازن آب اعتبار خوبی در نظر گرفته شده که می تواند در شهرستان گره گشا باشد .

حاتمی شهرستان آبدانان را به تل انباری از کارهای انجام نگرفته توصیف کرد و افزود: شهرداری این شهر از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و طی سالیان اخیر فقط از فروش املاک حقوق کارکنان خود را تامین و درآمدزایی نداشته، همچنین برای توسعه و گسترش شهر که سالانه باید ۱۵ هکتار به شهر اضافه شود فکری نشده و اینک آبدانان با چالش تامین زمین برای مسکن مواجه است.

وی در بحث صنعت شهرستان گفت: شهرک صنعتی آبدانان تنها دارای ۱۴ واحد است که ۷ واحد آن راکد بوده و اراده ای برای فعال کردن آنها نبوده و تا حالا کسی نیز نیامده مشکلاتش را بیان کند تا موانع را برداریم.

حاتمی ادامه داد: با توجه به آسیب پذیر بودن شهرستان از نظر سیل در حوزه آبخیزداری کار خاصی صورت نگرفته و این جای سوال می باشد.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان وضعیت نان مصرفی مردم را خوب توصیف نکرد و اظهار داشت: مشکلات فراوانی در حوزه آرد و نان در شهرستان موجود است که باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

در این دیدار نیز خبرنگاران به بیان دیدگاههای خود و مسایل و مشکلات منطقه پرداختند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار