استان ایلام و به ویژه شهر های جنوب استان در زمینه توسعه راه ها با وجود زحمات گذشته در مقایسه با نقاط برخوردار کشور بسیار فقیر و عقب مانده هستند .
کد خبر: ۱۰۲۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 01 February 2022

تابناک ایلام :: بی شک توسعه هر منطقه با تکمیل زیرساخت ها تحقق می یابد و راهها مهم ترین زیر ساخت هر منطقه می‌ باشند. نقش راهها در جامعه به مثابه نقش عروق و رگ ها در بدن است ، همچنانکه تزریق انرژی به اندام انسان توسط رگها میسر است ، توسعه و ترقی جامعه امروزی بی شک وابسته به شبکه راه ها است.

استان ایلام و به ویژه شهر های جنوب استان در زمینه توسعه راه ها با وجود زحمات گذشته در مقایسه با نقاط برخوردار کشور بسیار فقیر و عقب مانده هستند .

ضمن تقدیر از تلاش همه مسئولین به خصوص نمایندگان ادوار گذشته و فعلی به این موضوع بیاندیشیم که چرا تمرکز وتلاش ها ،پیشرفت در تکمیل راه ها شمال استان بیشتر از راه های جنوب استان است واگر اقدامی در بحث راه های جنوب صورت گرفته یا در حال انجام می باشد بسیار کند یا کمتر دیده می شود؟ شاید پاسخ به این سوال ،عدم اجماع مسئولین استانی و یا رها نمودن اقدامات مثبت نمایندگان ادوار گذشته توسط مدعیان ، توسعه ،عمران و خدمت به مردم است !

برای بررسی و شفافیت گفته های بالا و بر اساس تجمیع و تمرکز پیگیری های همه مسئولین اجرایی و سیاسی و مطالبه گران اجتماعی مواردی از اقدامات چند سال نماینده حوزه انتخابیه دهلران در دور دهم مجلس شورای اسلامی و اقدامات موثر ایشان دربحث راه های حوزه انتخابیه که گام های اول توسط وی برای توسعه و منطقه برداشته شد ؛ دستاورد هایی که ماحصل چهار سال حضور پیا پی وی در کمیسیون مهم و تاثیر گذار تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بود که مسیر تکمیل و توسعه راه های پرپیچ و خم جنوب استان را برای مسئولان و نمایندگان آتی هموار کرده بود اما حال این سوال پیش می آید چرا این افراد مسیر هموار را رها نموده و اقدامات جدیدی را شروع کرده اند ؟

به منظور روشنگری و لزوم تجمیع همه توان اجرایی و سیاسی، برخی از این اقدامات که در واقع قدم اول آنها توسط نمایندگان پیشین هموار شده بود جهت تنویر افکار عمومی و همه دلسوزان منطقه در سطح ملی ،استانی و محلی از همه اهرم ها برای به ثمر رساندن توسعه راه های جنوب استان ایلام نقشه راهی که ترسیم شده با تلاش مضاعف برای تحقق آنها عملیاتی دنبال کنند چرا که همه مسئولان و مدیران خوب می دانند که مهمترین قدم در اجرایی نمودن یک پروژه ،شناسنامه دار کردن یا در اصطلاح بودجه ای ،اخذ ردیف ملی برای آن پروژه است آنچه که در ذیل خواهد آمد تنها گوشه ای ازم سیر های مواصلاتی حوزه جنوب استان ایلام است که یا دارای شناسنامه هستند ویا ردیف ملی ...

در سال ۹۸ برای پروژه آزادراه پل زال مورموری دهلران مرز چیلات ردیف ملی به شماره ۱۳۰۳۰۱۶۳۲۲ اخذ گردید ،بایست از همه پرسید پس از دو سال چه اقدامی دراین راستا صورت گرفته است .

در سال ۹۶ ردیف عمرانی مسیر های جاده ای (دره شهر به پلدختر و دره شهر به بدره) به جاده چهار خطه به شماره ردیف ملی ۱۳۰۳۰۱۶۰۵۲تبدیل شدند و در سال ۹۷عملیات اجرایی آنها شروع شد اما چرا بسیار کند درحال اجرا هستند ؟

چهار خطه دهلران به اندیمشک با حضور نماینده وقت واستاندار وقت در سال ۹۵کلنگ زنی شد اما امروز پس از گذشت ۵سال فقط همان قطعه ۱۲کیلومتری به بهره برداری رسیده است ؟

در سال ۹۸جاده میمه به بدره و همچنین آبدانان به میمه ردیف ملی به شماره۱۳۰۳۰۱۶۳۰۶ اخذ شد اما پس از دوسال علیرغم اخذ ردیف ملی عملیات اجرایی شروع نشده است.

در سال ۹۷ پروژه راهسازی پاعلم به هلیوه ومورموری شروع شد ولی چرا اینقدر کند یا تعطیل است؟
در خصوص راهسازی زرین آباد چمسرخ دهلران که سالهاست نقل محافل است،چه اقدام صورت گرفته است ؟
حفاری تونل کبیرکوه در شهریور ۹۸ به اتمام رسید ،از شهریور ۹۸ تاکنون چه اقدامی صورت گرفته است ؟

مطالعه و طراحی و مجوز احداث راه چمکلان دره شهر به چقابل در لرستان انجام گرفته است ،چرا این پروژه به مناقصه نمی رود و اجرایی نمی شود؟

برابر اطلاع در بحث آسفالت راه های روستایی شهرستان های جنوب استان در سال های ۹۵تا ۹۸ با استفاده از قیر یارانه ای و دیگر اعتبارات عمرانی اقدامات خوبی صورت گرفت ازجمله آنها آسفالت راه های روستایی مثل زرانگوش،تلخاب،زید ،گله دار ، گچکوبان ،آب چشمه،کله مرد و هرانمر در شهرستان بدره و آسفالت راههای روستایی مثل گنداب ،انجیره ،و چکبود بالا و پائین ،ژیور،گل گل بالا وپائین وچم شالان در شهرستان آبدانان و آسفالت راههای روستایی مثل دشت چمران ،مراد آباد ،مهتابی ،شیخ مکان،چمکلان ، بهمن آباد ,عباسی آباد،شهیدصدوقی ، چم نمشت،مهدی آباد و فرهادآباد در شهرستان دره شهر و آسفالت راههای روستایی بدر ،شهرک ولی عصر،فرخ آباد ،بردی ،گوراب و زر آب اما راههای روستایی به عنوان سرمایه منطقه نیاز بیشتری برای روکش آسفالت دارند و اکثریت آنها از کیفیت پایینی برخوردارند و بایستی همه مسیرهای راه های روستایی به روز شده و آسفالت شوند .اما ما شاهد آن هستیم که اکثر شهر های حوزه جنوب به خاطر نبود قیر برای ترمیم حفاری با مشکل مواجه هستند.

باشد که مسئولان استانی و کسانی که مسئولت برعهده دارند پیش از هر زمان دیگر خدمت به مردم در سرلوحه کاری خود قرار بدهند تا شاهد توسعه و آبادانی استان ایلام الخصوص راه های حوزه جنوب استان باشیم ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار