معاون فرهنگی شهردار اصفهان از مشارکت ۲۱۳ مجموعه فرهنگی در رویداد "میدان انقلاب" خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان در اجرای رویدادهای این مجموعه‌ها، نقش حامی و تسهیل‌گر را دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 31 January 2022

مجتبی شاه‌مرادی با اشاره به فراخوان برگزاری این رویداد اظهار کرد: این فراخوان در ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف حمایت و تسهیل‌گری اجرای برنامه‌های مردمی منتشر شد.

وی افزود: مراکز مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، مراکز قرآنی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... که در حال تدارک برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی هستند در همین راستا برای اجرای رویدادهای خود حمایت می‌شوند.

وی بیان کرد: در فراخوان منتشر شده از همه مجموعه‌های مردمی دعوت شد که برای طراحی رویدادهای خود با موضوع دهه مبارک فجر به معاونت‌های فرهنگی مناطق مختلف شهرداری مراجعه کرده و فرم مرتبط با این فراخوان را با شرح ایده و برنامه خود تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه برای این طرح بودجه‌ای ۵۰۰ میلیون تومانی درنظر گرفته شد، ادامه داد: این بودجه بین مراکز و مجموعه‌های مردمی که به فراخوان پاسخ دادند تقسیم شد که در مجموع ۲۱۳ مجموعه و کانون فرهنگی در این طرح شرکت کردند که عددی قابل توجه است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مبالغی که به عنوان مساعدت در اختیار این مجموعه‌های فرهنگی قرار می‌گیرد مصوب شده تا به عنوان کمک‌هزینه‌ای برای انجام بهتر رویدادها توسط این مجموعه‌های مردمی استفاده شود.

شاه‌مرادی تصریح کرد: بر این اساس ۲۱۳ عنوان برنامه با حمایت و تسهیل‌گری شهرداری برگزار می‌شود که البته هر کدام از این رویدادها به نام این مراکز است و نامی از شهرداری وجود ندارد. در واقع نقش شهرداری در این زمینه حمایت و کمک در اجرای هرچه بهتر رویدادهاست به گونه‌ای که هر یک از این مراکز و مجموعه‌های فرهنگی در منطقه خود نقطه اثری باشند.

وی با بیان اینکه به علت تعداد زیاد مجموعه‌های فرهنگی شرکت‌کننده در این طرح، تصمیم گرفته شد که مناطق پانزده‌گانه شهرداری از بودجه‌های عملیاتی و برنامه‌ای مرتبط با دهه فجر، به این ۲۱۳ مجموعه کمک کنند، گفت: ما به نوع برنامه‌ریزی و پرداخت این مبالغ ورود نمی‌کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که این مجموعه‌ها رویدادهای خود را به صورت مشترک با معاونت‌های فرهنگی مناطق برگزار کنند. به این ترتیب، رویداد به اسم دو مجموعه خواهد بود و مبلغ دیگری تحت عنوان بودجه برنامه‌ای و مشارکتی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار