تابناک از آئین تودیع و معارفه فرماندار دنا گزارش می دهد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به برخی انتقادات از جابه‌جایی‌ها گفت: اجازه دهید کارها طبق روال پیش برود.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 31 January 2022

 

سید جوادهاشمی‌مهر در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دنا گفت: زنگ خطر سویه جدید کرونا به صدا درآمده و توصیه می‌کنیم جلسات با حداقل جمعیت و در مدت زمان کوتاهی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته مرگ و میر در سویه اُمیکرون چهار برابر دلتا است مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی در بخش دوم سخنان خود با تبریک دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سایر انقلاب‌ها بود و با آموزه‌های دینی و شیعی شکل گرفت، طی این چهار دهه عمر انقلاب عده‌ای تلاش کردند آن را به نفع خود مصادره کنند اما به لطف رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ۴۳ سال است که چون خورشیدی درخشان می‌تابد.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه همه خدمات در استان کهگیلویه و بویراحمد به برکت نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: هیچ فردی حق اینکه خدمات را به نفع خود مصادره کند ندارد همه این خدمات به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون هزاران شهید است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مسئولان و مدیران این شهدا والامقام را که همواره دغدغه خدمت به مردم را داشت الگو قرار دهند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها فرماندار سابق دنا، خطاب به فرماندار جدید گفت: دنا شهرستانی در تراز ملی است و باید ویژه دیده شود و صنعت گردشگری آن فعال شود.

پاسخ معاون استاندار به انتقادات از جابه‌جایی‌ها/ اجازه دهید کار طبق روال انجام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت گردشگری از صنایع اقتصادی در دنیا است، فرماندار جدید با همکاری و همدلی مدیران جهادی، انقلابی و فسادستیز شهرستان را به ظرفیت و جایگاهی که دارد برساند.

وی بیان کرد: دنا ظرفیت عظیم کشاورزی و کاشت گیاهان دارویی دارد، ضمن اینکه شهرستان به جایگاه فرهنگی مدنظر ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه فرماندار جدید صداقت، تقوا و مردم‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهد، به فشارهای رسانه‌ای و سیاسی اشاره و عنوان کرد: طی این مدت می‌گفتند چرا تغییرات ایجاد نمی‌شود تغییرات نیازمند مطالعات بود و به دنبال انتخاب بهترین‌ها بودیم.

هاشمی بیان کرد: الان که در حال تغییرات هستیم می‌گویند تغییرات اتوبوسی است، اجازه دهید کار طبق روال خودش پیش برود و نباید تصمیمات احساسی و عجولانه باشد.

وی بیان کرد: عده‌ای می‌گویند فلان مدیر که به فلان نماینده مجلس رای داده چرا تغییر کرده مگر دولت متعلق به نماینده مجلس است که مدیران تغییر نکنند، دولت متعلق به قوه مجریه است و نمایندگان در قوه مقننه هستند تغییرات هم در قوه مجریه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: مگر قرار است چون فلان مدیر به فلان نماینده رای داده تغییر نکند این تغییرات با جابه‌جایی‌های دولت‌ها طبیعی است و مدیران باید انتخاب شوند که بتوانند برنامه‌های دولت را پیاده کنند‌.

خط قرمز من سیاسی کاری بود

عبدالحمید پناهی در مراسم تودیع خود گفت : خدمت را فراتر از خط کشی ها و سیاسی‌کاری‌ها دیدیم، خط کشی ها باعث عقب نگه داشتن استان می‌شود، خط قرمز ما این بود که هرگز سیاسی کاری را وارد مسائل مردم نکنیم. عبدالحمید پناهی اظهار کرد: مسئولان در طول چند سال خدمت ما در شهرستان دنا همکاری بسیار خوبی داشتند که باید از مطالبه‌گری امام جمعه این شهر و همچنین همراهی‌های دادستان و همکاری فرمانده سپاه و سایر مسئولان و مجموعه ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان دنا قدردانی کنیم.
وی اضافه کرد: مسئولان به فکر خدمت صادقانه بودند و دست به دست هم دادند و در زلزله سی‌سخت برای کمک به مردم سنگ تمام گذاشتند.
این مسئول گفت: باید از مردم شهرستان دنا که نماد فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم، ریش سفیدان و معتمدانی که در مشکلات یاریگر فرزندان خود بودند.
وی افزود: در ایام زلزله مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، استانداران سابق و استاندار کنونی فرمانده سپاه و سایرین به صورت شبانه روزی در کنار زلزله زدگان قرار گرفتند.
این مسئول با بیان اینکه امروز بهترین روز خدمت من خواهد بود، یادآور شد: مطالبی را که می‌گویم عملکرد ما نیست بلکه اتفاقاتی است که در این چند سال در شهرستان دنا رخ داده است.
وی افزود: در هفته اول حضور در شهرستان دنا فاقد یک نماینده صدا و سیما بودیم، امکانات لازم و جایگاه مورد نیاز برای صدا و سیما تدارک دیده شد، چرا که برای رفع مشکلات یک شهر می‌بایست اطلاع‌رسانی کرد.
پناهی ادامه داد: در شرایط سخت دو انتخابات برگزار کردیم، مشکل فیبر نوری بود که با ۵۵ میلیارد تومان هزینه کار آن انجام شد و ۱۰ درصد آن فقط به خاطر تحریم‌ها باقی ماند.
فرماندار سابق دنا افزود: این شهرستان فاقد بیمارستان بود که می‌گفتند زمین کنونی آن غیر استاندارد است و زمین دیگری تدارک دیده شد، استعلامات اخذ گردید و اکنون پروژه فعال بوده و ۱۵ میلیارد تومان پول نقد دارد.
پناهی اضافه کرد: برای بیمارستان پاتاوه ۶ ساعت تمام در آن شهر ماندم تا زمین دیگری پیدا شود، برای نوشتن قرارداد از پای ننشستم که مجوزهای آن گرفته شده و فقط مجوز دانشگاهی باقی مانده که قرار است نمایندگان دانشگاه هفته آینده این کار را انجام دهند.
فرماندار سابق دنا تصریح کرد: شهرستان دنا فاقد شهرک صنعتی بود که چندین هکتار زمین برای این کار مصوب شد، استعلامات آن نیز اخذ گردید و اکنون تنها استعلام کمیسیون استعدادیابی آن مانده که امیدواریم به زودی نهایی شود.
وی افزود: میانگین سرانه آرد در شهرستان دنا ۷ و نیم کیلوگرم است که میانگین سرانه آرد شهرستان‌های دیگر استان و کل استان پنجم و نیم کیلوگرم است، روستاهای هدف گردشگری نداشتیم که اکنون دو روستای هدف و پایلوت در منطقه سادات محمودی داریم، سالن تشریح در شهرستان دنا کلنگ زنی شد، سالن بحران نداشتیم که آن هم کلنگ زنی شد.
وی اضافه کرد: در حوزه شهری فرهنگسرا نداشتیم و اکنون کار کلنگ زنی آن انجام شده تا سالن ۶۰۰ نفری در آینده داشته باشیم. همچنین در آتش سوزی های اخیر افزایش ۳۰۰ درصدی خرید و تهیه وسایل اطفای حریق را داریم و افزایش ۳۰۰ درصدی نهاده‌های دامی را داشته‌ایم.
پناهی ادامه داد: بزرگترین پروژه دهیاری استان در اینجا کلنگ زنی شده که پمپ بنزین و مجتمع رفاهی در منطقه رودشتی است، شهر سی سخت به دلیل دو تعاونی یکی ۳۲۰۰ نفری و دیگری ۵ هزار نفری تعاون شهر نام گرفته که تفاهم نامه های آن منعقد گردیده است.
وی افزود: در پرداخت تسهیلات در استان اول شدیم، در بیکاری ما اکنون به پایین ترین رتبه یعنی ۷ و ۹ دهم درصد رسیده‌ایم. از نظر امنیتی بیشترین کشفیات را داشتیم، در زلزله حتی یک مورد سرقت مکاتبه نشد، در حوزه تونل‌ها و راهها تونل بزرگ سی سخت یاسوج با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی را داریم که مشکل منابع طبیعی و محیط زیست آن برطرف شده و اکنون فعال است و بیشترین اعتبار سفر ریاست جمهوری به این پروژه تخصیص داده شد.
وی با اشاره به بخش دیگری از عملمرد خود، افزود: اورژانس بین راهی یاسوج به سی سخت مشکل زمین داشت که برطرف شد، رادیولوژی سی سخت، کلینیک سی سخت و پاتاوه، اورژانس بین راهی پاتاوه راه اندازی شد. مکاتبه برای بخشداری شدن توت‌نده و همچنین شهرستان شدن پاتاوه داشتیم، مشکل آب آشامیدنی روستاهایی که تا ۴۰ سال برقرار بود، در حال رفع شدن است.
پناهی در ادامه گفت: در دنا یک خط سیر ۸۶ کیلومتری کرونا داشتیم، خوشبختانه امروز که نگاه می‌کنیم در شاخص های کرونا اول شدیم، در مجموع در کرونا استان کمترین تعداد بیماران را داشتیم، در بیماریابی بهترین عملکرد از آن ما بود، تنها شهرستانی بودیم که یک بار آن هم در دوره زلزله قرمز شدیم و در واکسن مقام اول را داریم.
وی همچنین گفت: این اتفاقات بدون همراهی و همکاری مردم انجام نشد چرا که مردم شرایط را درک کردند، زیرا مردم با فرهنگی هستند و یاریگر مسئولان هستند.
این مسئول افزود: بسیاری از راه‌های روستایی ما از جمله در حوزه جلاله و سادات محمودی مشکلاتی دارند که می بایست برای آن راه چاره ای اندیشیده شود، هر چند برای بسیاری از آنها کارهای خوبی انجام شده از جمله در منطقه جلاله و برآفتاب اعتبارات میلیاردی گذاشته شده است.
وی گفت: بسیاری از جاده‌های روستایی اعتبارات بسیار خوبی دارد و باید پیگیری شوند، در حوزه آب مشکلات اساسی داریم، شهرستان ما در حوزه سادات محمودی مشکلات زیادی در بحث آب دارد.
پناهی افزود: کار ۳۴ کانال کشاورزی تمام شده یا انعقاد قرارداد دارند، تابستان امسال باید دو پمپاژ آب با ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.
وی اذعان داشت: خدمت را فراتر از خط کشی ها و سیاسی‌کاری‌ها دیدیم، خط کشی ها باعث عقب نگه داشتن استان می‌شود، خط قرمز ما این بود که هرگز سیاسی کاری را وارد مسائل مردم نکنیم و همه را به یک چشم دیدیم. برای رفع مشکلات مردم یک روز بخصوص را در نظر نگرفتیم، بیشتر اوقات در میان مردم بودیم و در اتاق کار خود ننشستیم، بدون اعتبار پروژه‌ای تعریف نکردیم و برای فرماندار شدن دست به دامان کسی نشدیم.

ما از تبار “ما می توانیم” هستیم
سرپرست جدید فرمانداری دنا در این آئین گفت: بر خود فرض می دانم از حسن اعتماد استاندار استان، معاونت سیاسی و امنیتی و نماینده خدوم و زحمتکش مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی داشته باشم و امیدوارم با همفکری و هم افزایی مردم خوش‌فکر شهرستان دنا که به جهت آگاهی و فرهنگ انگشت نمای کشور بوده و خروجی فرزندانشان در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی بر همگان مشهود است، خدمتگزار خوبی باشم.
کورش درخشان زاده افزود: بنده فرماندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستم و وظیفه ام اجرای سیاست‌های دولت در شهرستان بوده و به هیچ قشر، گروه و جریانی وابسته نیستم بلکه خودم مثل همه شما صاحب فکر و اندیشه بوده و روی فکرم پایبند هستم اما هیچگاه در نگاهم به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این تفکر را دخیل نخواهند کرد.
وی با اشاره به اهمیت بحث مسئولیت پذیری، اشاره کرد: مسئولیت را در نظام جمهوری اسلامی یک آزمون الهی می‌دانم و اعتقاد دارم تا توان داریم باید مسئولیت پذیر باشیم و برای مردم خدمت کنیم، اگر مسئولیت پذیر باشیم کارها برای مردم راحت خواهد شد.
وی اظهار داشت: خدمت گذاری و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و تکریم مردم بسیار مهم است، نگاه مدیران به مسئولیت باید اینطور باشد که آمده‌اند تا نوکری مردم را کنند و تکریم آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند، در این راه توجه داشته باشیم که خواسته ها متفاوت است و ممکن است انتظاراتی نیز داشته باشند، در هر حال باید تکریم مردم را مد نظر داشته باشیم.
فرماندار جدید شهرستان دنا اذعان داشت: نظام ما نظام ارزش ها بوده و یکی از این ارزش‌ها خدمتگزاری بی‌منت به مردم است، اعتقاد دارم بهترین شیوه، اطاعت از مقام عظمای ولایت و بهترین روش، کمک به دولت در مقطع کنونی و خدمت بی ریا به مردم است.
وی با تاکید بر “اصل ما میتوانیم” ادامه داد، نگوییم سخت است، نمی‌توانیم، نمی‌شود، گرفتار مشکلات اقتصادی هستیم، بلکه ما از تبار “ما می توانیم” بوده و باید تمام توان خود را به کار ببریم و با روحیه جهادی و وقت شناسی تلاش کنیم و در این راه از همه نیروهای موجود استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: شهرستان دنا ظرفیت های انسانی، فکری، فرهنگی و گردشگری زیادی دارد. علاوه بر این شهرستان دنا می‌تواند به لحاظ مولد روستایی یکی از پایتخت های کشور باشد به خاطر اینکه ۷۶ درصد از جمعیت ما در روستاها ساکن هستند و می‌شود از ظرفیت دهیاریها استفاده کرد و تولید و اشتغال پایدار را رونق دهیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین جا دارد از برادر خودم دکتر پناهی که زحمات شایان تقدیری را در کسوت فرماندار دنا انجام دادند، تشکر و خسته نباشید داشته باشیم، امیدوارم خداوند عنایت می فرماید تا بار امانتی که بر دوش اینجانب قرار گذاشته شده را به سرمنزل مقصود برسانیم.
کورش درخشان‌زاده با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های دولت تلاش می‌کنم، یادآور شد: دست دوستی و همکاری با تمام افراد و گروه‌های سیاسی و نخبگان برای رفع کمبودها و محرومیت‌ها و همچنین کمک به توسعه  را می‌فشارم.

فرصت خدمت یک امانت بزرگ است
امام جمعه شهرستان دنا نیز در این مراسم گفت: از زحمات برادر تلاشگرمان دکتر پناهی تقدیر داریم و به برادر دیگرمان بابت توفیق خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک می‌گوییم که توفیق گره گشایی از مشکلات مردم را به دست آوردند.
حجت الاسلام مصباح نژاد با اشاره به ظرفیت های شهرستان دنا گفت: دنا شهرستانی با قابلیت های ویژه و ظرفیت های متفاوت و ممتاز است که به عقیده من در تراز ظرفیت‌های ملی و جهانی است.
وی اضافه کرد: مسایل ابتدایی و پیش و پا افتاده نگذاشتند که گذشتگان در شان این مردم خوب برای این قابلیت ها برنامه‌ریزی کنند و آفاق در شأنی را بسازند، دنا دارای این ظرفیت‌های ارزشمند بوده و نزدیک به ۵۶۱ مین ذخیره‌گاه زیستگاهی جهان با ۲۵۵ هزار هکتار منابع می باشد که جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب کشور این پنانسل را دارد. ضمن اینکه ظرفیت ها و استعدادهای انسانی در عرصه های مختلف ثابت شده هستند.
وی اضافه کرد: از ورزشکاران جهانی گرفته تا اطبا و پزشکان، گیاهان دارویی خاص منطقه، اماکن تفریحی و تاریخی، همه و همه از ظرفیت های منطقه هستند که در طرح آمایش سرزمینی برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده نشده است.
وی اضافه کرد: خدمات نظام زیاد است، از جمله دولت در حوزه سلامت در کنترل این ویروس کرونا خوب عمل کرده و فرصت کمی داشته که علیرغم اینکه زمین سوخته را تحویل گرفته، این حجم آمار بالای کرونا و بیماری را کنترل کرده و از این اقدامات که مربوط به خدمات نظام در حوزه سلامت است تقدیر می‌کنیم.
مصباح نژاد تصریح کرد: نظام با این استعدادها و امکانات که ۱۷ درصد منابع دنیا را دارد، در حالی که یک درصد جمعیت را دارا می باشد و قابلیت جوابگوی و پوشش نیز دارد، لذا باید تلاش شود فرصت‌ها را غنیمت شمرده و بالفعل کنیم.
امام جمعه سی سخت اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی برخواسته از مردم است، امیدواریم از این قابلیت‌ها برای عموم ملت استفاده کنند و انشاالله خدمت به مردم در این دولت یک ارزش باشد.
وی تاکید کرد: فرصت خدمت یک امانت بزرگ است که به انسانهای با اهلیت سپرده می‌شود تا محصول آن آرامش و آسایش مردم باشد، نظر و فکر مردم و سرمایه اجتماعی برای ما حائز اهمیت است و منصوب از سوی مقام ولی فقیه هستیم، صدای ملت در مقابل مسئولان و دولت‌ها هستیم و مسائل جاری را در نشست شورای اداری به سمع و نظر فرماندار محترم جدید خواهیم رساند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات عبدالحمید پناهی تجلیل و کورش درخشان به عنوان فرماندار جدید دنا منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار