رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:
رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در سال جاری ۲۳۰ فقره جواز تاسیس صنعتی جدید در ایلام صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 25 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بهروز زرین کاویانی بیان داشت: ۲۰ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد با سرمایه گذاری ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان در حال اجرا است.

او گفت: با راه اندازی کامل این طرح‌های صنعتی می‌توان شاهد ایجاد اشتغال مستقیم جدید برای یک هزار و ۲۸۳ نفر در سطح استان ایلام باشیم.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صمت استان ایلام تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۳۰ فقره جواز تاسیس صنعتی جدید نیز در ایلام با بیش بینی سرمایه گذاری بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال سه هزار و ۶۶۲ نفر صادر شده که می‌توانند در رونق اقتصادی و صنعتی استان و رفع مشکلات بیکاری نقش ارزنده‌های داشته باشند.

زرین کاویانی افزود: در حال حاضر حجم سرمایه‌گذاری پیش بینی شده در ۴۲۳ جواز تاسیس فعال و صادره استان بیش از ۳۱۴ هزار میلیارد ریال است که پیش بینی شده در صورت راه اندازی این طرح‌های صنعتی، مشکلات بیکاری استان تا حجم بالایی از طریق حوزه صنعت استان مرتفع شود.

او اظهار کرد: طرح‌های فوق در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، کانی‌های غیرفلزی، صنایع فلزی، نساجی و پوشاک، صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع شیمیایی و پائین دست پتروشیمی، چوب و صنایع سلولزی و… بوده که متناسب با پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری استان هستند.

زرین کاویانی یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد مجوز‌های تاسیس صادره در خارج از مرکز استان و در سطح سایر شهرستان‌ها است که فرصت مناسبی برای توسعه متوازن سرمایه‌گذاری صنعتی در استان است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار