دبیر دومین دوره جشنواره استانی کالاهای فرهنگی استان ایلام:
دبیر دومین دوره جشنواره استانی کالاهای فرهنگی استان ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به این دوره جشنواره که پیش تر ۲۰ دی ماه اعلام شده بود تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 11 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس قیطانی بیان داشت: در پی استقبال از این جشنواره از سوی علاقه مندان مهلت ارسال به این جشنواره تمدید تا با توجه به پراکندگی جغرافیایی آثار شهرستان های مختلف استان آثار بیشتری در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی با ذکر اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ اثر در سه بخش شامل عروسک ، اسباب بازی و هدایای فرهنگی نظیر صنایع دستی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده ادامه داد: مجموع آثار دوره نخست برگزاری این رویداد هنری ۱۹۶ اثر بوده که پیش بینی می شود این دوره افزایش بیشتری یابد.

وی تقویت کسب و کارهای فرهنگی با رویکرد هنرهای بومی و اصیل را مهم ترین هدف این جشنواره عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد آثاری که در رده ملی با عنوان جایزه فیروزه شرکت کرده اند، حائز رتبه شوند.

قیطانی بیان داشت: رشد روز افزون محصولات فرهنگی به لحاظ هویتی و اقتصادی در جهان، کالای فرهنگی را به کالای استراتژیک تبدیل کرده که مورد توجه دولت‌ها و حاکمیت‌ها قرار گرفته و از طرفی پیشینه کهن و تاریخی فرهنگ و آداب و رسوم ایران برکسی پوشیده نیست و ایرانیان در پرتو تمدن اسلامی همواره زمینه‌ساز بالندگی دیگر ملت‌های مسلمان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند از طریق سامانه www.jayezehfiroozeh.ir برای ثبت نام آثار خود اقدام کنند، ابراز کرد: اختتامیه این جشنواره پنجم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته و در نخستین دوره برگزاری این جشنواره استان ایلام حائز مقام دوم کشور از نظر تعداد آثار ارسالی به جشنواره شد.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار می شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار