برای پیگیری و رصد فعالیت های سوادآموزی جلسه ای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون سوادآموزی و روسای ادارات و کارشناسان حوزه سوادآموزی مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 10 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی"بهرام حسین آبادی" در این نشست گفت: ما برای از بین بردن کامل بی سوادی در کشور ابتدا باید مبادی ورودی بی سوادی را مسدود کنیم و همچنین محرومان از سواد را آموزش دهیم که با مشارکت همه نهادها می توان شاهد حذف پدیده بی سوادی باشیم.
وی افزود: سوادآموزی بعنوان یکی از فعالیت های غیرقابل انکار در مجموعه ی آموزش و پرورش است که اهمیت آن همانند سایر حوزه های آموزش و پرورش نه تنها کمتر نیست بلکه به واسطه ی ایجاد عدالت آموزش و تأثیری که آموزش افراد بزرگسال در روند زندگی آنها دارد مهمتر است چرا که باسواد کردن یک فرد بزرگسال و آموزش درست آن دارای اجر معنوی بسیار بالا و تأثیر اجتماعی زیادی دارد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: تثبیت و تحکیم خانواده و جامعه در پرتو سواد آموزی و مهارت آموزی است بنابراین تقویت و تشویق خانواده ها برای مشارکت و حضور فعال در جامعه را رقم می زند و در پیشگیری از پدیده های نامطلوب و آسیب های فردی و اجتماعی و فرهنگی سهیم می باشد و تضمین سلامت ، در تمام حوزه ها و عرصه ها برونداد آنها خواهد بود.
میرزایی معاون سوادآموزی هم گفت: هرکاری اگر عشق، علاقه و انگیزه در آن دخیل باشد بطور قطع با موفقیت روبرو خواهد شد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه روند رشد افراد بی سواد در کشور ما بسیار پایین بوده و با تلاش گسترده سوادآموزی در سراسر کشور روز به روز به ریشه کن شدن بی سوادی نزدیک و نزدیک تر می شویم.
میرزایی گفت : در بحث پالایش اسمی بی سوادان سامانه از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی استفاده کنید تا سرانجام بخشی شود و در بحث مدرسه محوری و اولیای بی سواد با یک اقدام جهادی و استفاده از شورای معاونین ادارات برگزاری جلسه برای مدیران مدارس و توجیه آنها در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
وی تاکید کرد: نسبت به ثبت نام وتحقق حجم ابلاغی باتوجه به فرصت باقیمانده توجه لازم را داشته باشید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار