رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی موزه علوم پزشکی خبر داد و گفت: بخشی از این موزه به عکس‌ها، نوشته‌ها و یادگارهای دوران دفاع مقدس اختصاص می‎یابد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 30 September 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی موزه علوم پزشکی خبر داد و گفت: بخشی از این موزه به عکس‌ها، نوشته‌ها و یادگارهای دوران دفاع مقدس اختصاص می‎یابد.

به گزارش تسنیم؛سید حبیب‌الله موسوی‌بهار در همایش سالیانه تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدای دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر حمایت از انتشار خاطرات ایثارگران اظهار داشت: عکس‌ها، دست نوشته‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس در موزه دانشگاه علوم پزشکی همدان گردآوری می‌شود.

وی با اعلام انزجاز از حادثه دردناک منا و کشته شدن حجاج ایرانی افزود: این جنایتکاران در بمباران یمن و کشتار هزاران مسلمان بی‌پناه را رقم زدند و استبکار به نام تشییع اقدام به تفره افکنی و توطئه می‌کند که باید هوشیارانه در برابر دسیسه‌های دشمن ایستاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: هر روز شاهد بهتر شدن شرایط و جایگاه سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور هستیم و این رشد و پیشرفت، کشورهای مختلف را بر آن داشت که ترس از رابطه با ایران پروژه اشتباهی بوده است و باید با ایران تعامل کنند.

وی با اشاره به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: این افراد در دوران دفاع مقدس پشتوانه مردان بودند و هم‌اکنون نیز این ایثارگری توسط همسران جانبازان ادامه دارد بر این اساس باید جامعه بانوان ایثارگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور ایثارگران نیز با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ ایثارگر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان حضور دارند، بیان کرد: امور ایثارگران این دانشگاه برای زنده نگهداشتن روحیه ایثار و شهادت، جانبازی و پاسداشت یاد شهدا فعالیت می‌کند.

سید‌جواد موسوی‌بهار با اشاره به ضرورت برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر دانشگاه افزود: برای نخستین بار سال گذشته دو کاروان از خانواده ایثارگران به عتبات عالیات اعزام شدند و امسال نیز تدوین برنامه برای سفر‌های زیارتی به مشهد و کربلا در دستور کار است.

وی با اشاره مشکلات اداری و بیمه‌ای ایثارگران عنوان کرد: در آینده نزدیک مسائل بیمه‌ای ایثارگران تعیین تکلیف می‌شود و به واحد‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور ایثارگران ابراز کرد: به منظور بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران برنامه‌ریزی شده است و موارد مربوطه به معاونت توسعه دانشگاه اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این همایش بعد از بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط ایثارگران و جانبازان دانشگاه، ۲۸ نفر از آزادگان، جانبازان، رزمندگان و فرزندان شهدای نمونه دانشگاه علوم پزشکی همدان تجلیل شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار