آیت الله اعرافی گفت:ساماندهی وضعیت بازار بورس از انتظارات مهم مردم از دولت است.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 08 January 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی، خطیب جمعه قم در خطبه های نمازجمعه امروز  راه اندازی اینترنت ملی را یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از بروز و ظهور مفاسد در فضای مجازی دانست و گفت: راه اندازی اینترنت ملی از نان شب واجب‌تر است و مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌های خود به این موضوع توجه کنند.

وی ساماندهی فضای مجازی را از وظایف اصلی دولت و مجلس خواند و گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه فضای مجازی تکمیل زیرساخت‌های اینترنت ملی است، اما آنچه تاکنون برای استقرار اینترنت ملی در کشور انجام شده کافی نیست.

حاشیه نشینی زیبنده قم نیست 

آیت الله اعرافی همچنین کاهش فاصله میان مناطق محروم و برخوردار را یکی دیگر از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: نباید در قم شاهد حاشیه نشینی و فقر در برخی محلات و مناطق باشیم.

امام جمعه قم با بیان این که برای محرومیت‌زدایی در استان قدم‌های خوبی برداشته شده است، می گوید: مردم و دولت باید تلاش کنند تا این فاصله را کاهش دهند.

زیرساخت‌های استان پاسخگوی نیازهای موجود نیست

خطیب جمعه قم همچنین به کمبود برخی از زیرساخت‌ها در قم پرداخت و گفت: این شهر متعلق به همه کشور است و میهمانانی از تمامی کشور‌های دنیا به آن تردد می‌کنند با این وجود زیرساخت‌های موجود در قم با کاستی‌های زیادی مواجه است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به موضوع ساخت و ساز‌های شهری در قم گفت: اسلام در حوزه شهرسازی و معماری دارای قواعد منظم و منسجم است که باید همواره مورد توجه مسئولان حوزه شهری قرار گیرد.

وی ساماندهی فضای پیرامونی اطراف حرم را مورد توجه قرار داد و گفت: قم سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون مسافر از سراسر کشور است و ساماندهی اطراف حرم باید با در نظر گرفتن قواعد و اصول معماری ایرانی_ اسلامی مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

خطیب جمعه قم همچنین خواستار توجه بیشتر دولت‌مردان به موضوعات و مسائل فرهنگی شد و گفت: اقداماتی که تا امروز در حوزه فرهنگی انجام شده به هیچ عنوان کافی نیست و باید قدم‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

ضرورت دوراندیشی در مسائل آب

خطیب جمعه قم با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور با بیان این که در مورد مسئله آب باید دوراندیشانه تصمیم گرفت، می گوید: مسئله آب و آینده آن، موضوع اساسی قم و چندین استان دیگر است که باید با کارشناسی درست و بررسی راهکارهایی مانند انتقال آب از دریا، جلوی اختلافات بین استان‌ها گرفته شود.

آیت الله اعرافی گفت: از همین امروز باید کار در این زمینه را شروع کنیم و با مشارکت بخش خصوصی و عزم دولتمردان نیاز آینده کشور به آب را مرتفع کنیم.

وی انتقال آب از دریا را یکی از راه‌های اساسی حل مشکل کم آبی در کشور دانست و گفت: قاعدتاً با انتقال آب از دریا مشکل کم آبی حل می‌شود و انتظار داریم با نگاه کارشناسی به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

خطیب جمعه قم در ادامه به برخی از مشکلات زیست محیطی از جمله خشک شدن دریاچه نمک پرداخت و گفت: باید با عزم دولت مردان، همت مردم، ارتقای کشاورزی، توسعه فضا‌های سبز و همچنین احیای دریاچه نمک از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنیم.

ساماندهی بورس از انتظارات مهم مردم

خطیب جمعه قم همچنین ساماندهی وضعیت بازار بورس را یکی دیگر از انتظارات مهم مردم از دولت دانست و گفت: بسیاری از افراد قشر متوسط و ضعیف، سهم سرمایه‌های خود را در بورس از دست داده اند.

وی گفت: از دولت انتظار داریم با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب بازار سرمایه گذاری و بورس را سامان دهد.

ارتقای معنویت با ترویج فرهنگ فاطمی 

امام جمعه قم با اشاره به برپایی با شکوه مراسم عزاداری در ایام فاطمیه در سطح شهر گفت: با برپایی مجالس عزاداری حضرت زهرا (س) شمیم عطر فاطمی در سطح شهر گسترده شد و همه شاهد این فضای معنوی بودند.

آیت الله اعرافی ترویج فرهنگ فاطمی را راهکار مهمی دانست که مانع بروز بسیاری از مفاسد و گمراهی‌ها در سطح شهر می‌شود.

۱۹ دی ،روزی تاریخ ساز

وی همچنین به در پیش بودن سالروز حماسه تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: قیام مردم قم در ۱۹ دی سرآغازی برای قد علم کردن مردم در برابر ظلم نظام ستم‌شاهی بود.

خطیب جمعه قم ۱۹ دی ۵۷ را روزی تاریخی دانست و گفت: این روز سرآغازی برای نهضت مردم انقلابی کشورمان بود و باید همواره از این مسیر محافظت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار