سرانجام صدای رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران را درآورد و او را واداشت تا در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کند که تامین هزینه برای ورزش حرفه ای طبق قانون بر عهده استان نیست و باید از بودجه ملی تامین شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ 03 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، مسئله تامین بودجه سه میلیارد تومانی برای کاشت چمن طبیعی ورزشگاه شهدای ساری که عنوان ورزشگاه خانگی تیم فوتبال نساجی مازندران را در فصل جاری لیگ برتر دارد، این روزها تبدیل به دوئل میان سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی مازندران با مدیران باشگاه نساجی شده و تنور فضای مجازی را داغ کرده است.

 انتقاد از وضعیت چمن ورزشگاه شهدای ساری از آغاز فصل جاری لیگ برتر شروع شد و سپس با انتقاد مدیران باشگاه نساجی از تامین نشدن اعتبار لازم برای کاشت چمن طبیعی و خانه به دوشی این تیم طی دو هفته گذشته برای برگزاری دیدارهای خانگی شدت گرفت تا جایی که سرانجام صدای رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران را درآورد و او را واداشت تا در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کند که تامین هزینه برای ورزش حرفه ای طبق قانون بر عهده استان نیست و باید از بودجه ملی تامین شود.

همین اظهارات مفید غلامی راد طی ۲۴ ساعت گذشته تبدیل به سوژه داغ هواداران تیم فوتبال نساجی و انتقاد تندشان از این مسوول استانی شد ، مسئولی که حالا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است آنچه در باره محل تامین بودجه ورزش حرفه ای گفته مبتنی بر قانون بوده و به معنای کمک نکردن برای حل مشکل تیم نساجی نبوده ولی در فضای مجازی از اظهاراتش سواستفاده شده و با نادیده گرفتن مجموعه کمک هایی که از بودجه استانی طی چند سال گذشته به نساجی شده ، موضوع را وارونه جلوه داده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مازندران در پی انتشار این بیانیه هم در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: فضاسازی رسانه‌ای علیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای قرار دادن هواداران و دوست‌داران نساجی مقابل این سازمان اقدامی برای وارونه نشان دادن خدمات ارائه شده به نساجی است.

مفید غلامی راد با اظهار این که به رغم موانع قانونی و کمبود اعتبارات استانی طی سه سال گذشته ده ها میلیارد تومان از بودجه استانی برای حمایت از تیم نساجی از جمله ترمیم ورزشگاه وطنی قائمشهر هزینه شده است ، افزود : با وجود تامین سه میلیارد تومان از محل بودجه استانی برای آماده سازی ورزشگاه شهدای ساری در سال جاری ، درحال حاضر هم تلاش هایی در جریان است تا بار دیگر بودجه مورد نیاز از طریق کسر کردن اعتبارات پروژه های دیگر برای این ورزشگاه تامین شود ولی اصل مشکل اینجاست که نه وزارت ورزش ، سازمان لیگ و فدراسیون و نه نمایندگان استان در مجلس به دنبال دریافت بودجه ملی برای زیرساخت های ورزش حرفه ای استان نیستند و همواره راه غیرقانونی تامین اعتبار از محل بودجه استانی را با اعمال فشار دنبال می کنند.

نقش و وظایف قانونی دستگاه‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان این که طی سه سال اخیر بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از اعتبارات استانی هزینه شده است، گفت: موضوع مورد بحث ما این است که در قانون برای اجرای طرح‌های مختلف مسیرهای مشخص در نظر گرفته شده است. در حوزه ورزش نیز برای استان یک نقش در نظر گرفته شده و برای سطح ملی مدیریت یعنی وزارتخانه نقشی دیگر تعریف شده است.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار