سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: حذف ارز ترجیحی با مدیریت متفکرانه به نفع تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 28 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس صفری در نشست قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهادکشاورزی افزود: سازمان جهادکشاورزی به میدان آمده تا مشکلات را حل کندو با ید جلسات قرارگاه امنیت غذایی بصورت روزانه ،منظم و هدفمند برگزار وباید به نحو مطلوبی هدایت شود.
وی یادآورشد: ارز ترجیحی در سنوات گذشته برای تنظیم بازار برنامه ریزی شد که باتوجه به تورم چنین اتفاقی رخ نداد.
مهندس صفری تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات و در برخی از موارد نبود امکانات باید پای کار آمد و وظایف خود را به نحو احسن انجام داد و به سرانجام رساند.
سرپرست سازمان جهادکشاورزی گفت: با گزارش مهندس سیف و مهندس مردی در خصوص ذخایر مواد غذایی بهترین ذخایر را در سطح کشور به عهده داریم، این ذخایر نظیر گندم، روغن، نهاده، مرغ و... می باشد که در هیچ گونه نگرانی برای تامین این اقلام نخواهیم داشت. وی اضافه کرد: استفاده از رسانه ملی در اولویت باید قرار گیرد و از تنش های احتمالی پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.
مهندس صفری باتوجه به وارادات ۲۰میلیون تن نهاده‌ افزود: حدود ۱۳میلیون تن از این مقدار نهاده وارد شده و در آینده نیز مابقی این نهاده وارد خواهد شد که باعث افزایش بهره‌وری می شود.
سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌ها برای اقناع سازی، توجیه دستگاه‌های وابسته بخصوص تعاون روستایی در شهرستانها، توجیه تشکل‌ها-تعاونی‌ها-تولید کننده‌های پیشرو در شهرستانها، توجیه بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و بسیجیان فعال سراسر شهرستانها در خصوص هماهنگی این مجامع با ستاد مرکزی استان از وظایف مدیران ادارات جهادکشاورزی شهرستانها می باشد و امری ضروری است.
وی اظهار داشت: مدیران جهادکشاورزی شهرستانها در کنار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشند و در میدان عمل باشید تا حضور سازمان جهادکشاورزی را در مشکلات و موانع پیش‌رو احساس کنند.
وی صیانت از تولید و تولیدکنندگان را امری مهم ارزیابی کرد و گفت : بستر گفتگو و تبادل نظر با اتحادیه ها و تولید کنندگان همواره باید مهیا باشد و صیانت از تولید برای حصول امنیت غذایی در دستور کار مدیران جهاد کشاورزی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار