سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کرونا، تاکنون ۴۲ هزار و ۶۹۳ دُز در استان تزریق شده است که این روند باید شتاب گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 28 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،دکتر سیدجواد پورنقی با اشاره به حذف محدودیت سنی برای تزریق دُز سوم کرونا اظهار داشت: هم اینک تمامی افراد بالای ١٨ سال به فاصله سه ماه از دریافت نوبت دوم، می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق دز یادآور مراجعه کنند.

 

وی افزود: سبد واکسیناسیون استان تکمیل است و تمام مراکز واکسیناسیون نیز فعال هستند، بنابراین شهروندان با مراجعه به این مراکز می توانند بدون اتلاف وقت واکسینه شوند.

 

پورنقی با اشاره به جایگاه نخست خراسان شمالی در واکسیناسیون کشور، افزود: هم اینک ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان با دریافت دُز اول و ۸۳ درصد از این جمعیت نیز با دُز دوم در برابر کرونا واکسینه شده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون نباید به معنای عادی انگاری باشد، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها باید دوباره حساسیت مردم را برای رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی برگردانیم زیرا که رعایت دستورات بهداشتی در کنار واکسیناسیون تنها راه مقابله با هر گونه سویه جدید است.

 

پورنقی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک نفر فوتی کرونایی در استان ثبت شده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۳۸ مبتلای جدید کرونا هم اینک ۱۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار