از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛
از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهر سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در سال جاری انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 27 December 2021


به گزارش تابناک کردستان؛ در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.
محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اعلام این خبر اظهار داشت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران به دلیل راه اندازی پویش‌های مختلف در جهت ترویج کتاب خوانی، استفاده از ظرقیت‌های فرهنگی و ایده‌های خلاقانه و تلاش در حوزه ترویج کتابخوانی بوده است.
وی عنوان کرد: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران خبری بسیار مسرت بخش و ارزنده است و مسئولیت فعالان حوزه فرهنگ به ویژه در بخش کتاب و کتابخوانی را بسیار بیشتر می‌کند.
مخدومی همراهی و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی را در بهره گیری از ظرفیت‌های یالای فرهنگی استان موثر برشمرد و افزود: نویسنندگان، ناشران و نهاد‌های مردمی نیز در این راستا می‌توانند با فعالیت‌های خلاقانه و اقدامات اثرگذار شایستگی‌های این استان فرهنگی را بیش از پیش نشان دهند.
وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از تمام ظرفیت‌های خود به منظور ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کند و در این راستا دست فعالان این حوزه را برای ارتقای شاخص‌های مطالعه در سطح استان به گرمی می‌فشارد..
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار