سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۵۰۰ مجوز موافقت زیست محیطی در ۹ ماهه سال جاری برای واحدهای صنعتی خدماتی و کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 22 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سیدمهدی مصطفوی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت ضوابط زیست محیطی هستند افزود:از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۷۸ مورد مجوز استقرار ، ۱۰۰مجوز توسعه و ۱۲۲ مورد مجوز بهره برداری برای واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۷۲ مورد مخالفت شده است .
وی گفت: در سال جاری تعداد چهار کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که در مجموع تعداد ۶۵ پرونده مطرح و با ۴۰ مورد موافقت شده است .
مصطفوی با اشاره به اهمیت سلامت عمومی جامعه و کاهش آسیب های زیست محیطی افزود: سطح آلایندگی واحدهای صنعتی فعال در استان به صورت مستمر توسط کارشناسان محیط زیست پایش و با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد می شود .
سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآورشد : سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار تضمین شود اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند زیرا حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها ، حفظ منابع طبیعی از جمله آب ،خاک ، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار