کد خبر: ۱۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه،سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی مسئول سازمان اردویی گردشگری راهیان نور سپاه شهداء آذربایجان غربی در گفت و گوی خبری گفت : امسال هشت هزار نفر از اقشار مختلف استان راهی سرزمین های نور می شوند که این تعداد نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش دارد.همچنین اعزام کاروانهای راهیان نور 20 دوره پنج روزه است و هر دوره نیز شامل سه روز اقامتی است.

وی اظهار کرد: زائران از مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، چذابه، دهلاویه، هویزه، طلائیه، شلمچه، اروندکنار، علقمه و آبادان دیدار می کنند.

چراغی ادامه داد: 200 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور راویان پیشکسوت در کاروانهای راهیان نور گفت: هر اتوبوس یک کاروان تلقی می شود بنابراین برای هر اتوبوس روحانی، روای و مسئول مشخصی تعیین شده است.

ایشان اظهار کرد: در کاروانهای اعزامی از راویان پیشکسوت دفاع مقدس استفاده می شود.

سرهنگ چراغی اضافه کرد: زائرین در دو اردوگاه مجزای خانوادگی و مجردی اقامت می کنند.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور سپاه شهداء آذربایجان غربی افزود: اگر از هر شهرستان بیش از دو دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی شود به همراه این اتوبوس یک دستگاه آمبولانس نیز فرستاده می شود و اگر تعداد اتوبوس کمتر از دو دستگاه باشد امدادگر و امکانات دارویی فرستاده می شود.

وی افزود: اعزامها از 15 اسفند ماه آغاز می شود و تا 13 فروردین ادامه می یابد.

کاروانهای راهیان نور آذربایجان غربی در قالب کاروانهای دانشجویی، دانش آموزی، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

همچنین در سال جاری بیش از 70 هزار نفر از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور بازدید کردند که 70 درصد زائران مربوط به آذربایجان غربی بودند.

شناساندن ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی وقایع مختلف جنگ توسط پیشکسوتان دوران دفاع مقدس هدف اصلی اعزام کاروانهای راهیان نور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار