امام جمعه بجنورد اظهار کرد:
امام جمعه بجنورد به لزوم تقویت ارتباط خانه، مدرسه و مسجد اشاره داشت و گفت: تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید عمیق و گسترده‌تر شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 20 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی که در این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط بین خانه، مدرسه و مسجد، اظهار کرد: این ارتباط مهم باید توسط آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه تقویت شود.

 

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتباط دانش آموزان و حوزه علمیه، گفت: باید ارتباط این دو نهاد فرهنگی و آموزشی تقویت شده و مباحث دینی و تبلیغی با نقش‌آفرینی حوزه، در مدارس آموزش‌وپرورش تبیین شود.

 

وی افزود: اگر مباحث اعتقادی توسط حوزه علمیه از طریق مناسب و با شیوه‌های تبلیغی متناسب برای دانش آموزان مطرح شود، این فعالیت تبلیغی تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و دانش آموزان نیز زودتر این مباحث را فرامی‌گیرند.

 

حجت الاسلام نوری بیان کرد: اگر ذهن کودکان و دانش آموزان درگیر موضوعات و مسائل مبتلابه شود، پاسخ‌ها و مباحث مربوط را نیز بهتر می‌آموزند که در این راستا لازم است روحانی تبلیغی یا مشاور مذهبی در مدرسه با هدف و برنامه منسجم، دانش آموزان را راهنمایی کند؛ زیرا اگر تنها با مواردی سطحی به موضوع پرداخته شود، نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت نقش والدین در تربیت و هدایت اذهان دانش آموزان، اظهار داشت: همچنان که والدین نسبت به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فرزندان در مدارس حساس هستند باید نسبت به موارد اعتقادی این هدایای خداوندی نیز حساس باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: مسائل روانی و اعتقادی کودکان باید در اولویت تربیتی والدین قرار گیرد که به این دغدغه نیز حوزویان بهتر از هر قشری پاسخ می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت و آسیب‌های موجود در جامعه و فضای مجازی باید برای خانواده‌ها تبیین و تفهیم شود، گفت: همچنان که کارنامه دانش آموزان در پایان سال به والدین ارائه می‌شود، کارنامه مسائل اخلاقی و مذهبی دانش آموزان نیز باید توسط آموزش‌وپرورش ارائه شود.

 

والدین به مسائل اخلاقی و اعتقادی فرزندان حساس باشند

 

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: همچنان که نمرات دروس ریاضی و علوم برای والدین از اهمیت خاصی برخوردار است باید نسبت به مسائل اخلاقی، اعتقادی و دینی نیز حساس باشند و نهادهای فرهنگی هم باید در این حوزه حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی با محوریت آموزش‌وپرورش باید از همه ظرفیت‌ها برای تربیت فرزندان استفاده کنند و لازم است در این زمینه مصوبات جدیدی تصویب شود.

 

وی با بیان اینکه نمازخانه‌ها باید در تمامی مدارس خراسان شمالی فعال باشند، افزود: نباید به بحث نماز بی‌توجهی شود بلکه لازم است دانش آموزان برای حضور فعال در اقامه نماز تشویق و توجیه شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که دانش آموزان در محیط خارج از مدرسه نیز نسبت به انجام این فریضه واجب الهی اهتمام داشته باشند که در این زمینه لازم است معلمان پرورشی نقش فرهنگی خود را به‌خوبی اعمال و اجرا کنند.

 

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: دانش آموزان به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزی، بیشتر اوقات خود را در مدرسه و خوابگاه و در کنار معلمان و سرپرستان می‌گذرانند که باید از این فرصت در جهت ارتقای مباحث اعتقادی استفاده شود.

 

وی در پایان گفت: دانش آموزان آینده کشور را تشکیل می‌دهند و اگر در این حوزه فعالیت مناسبی انجام شود، مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه به حداقل می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار