همزمان با هفته گردشگری، نخستین گردهمایی اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری هرمزگان در محل موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 27 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ریما رستمی  رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری هرمزگان در ابتدای این گردهمایی که با حضور بیش از 30 نفر از راهنمایان فرهنگی، طبیعت گردی و بلدهای محلی برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، موضوعات محوری این نشست را ارایه گزارش عملکرد هیات مدیره، تبیین اهداف انجمن، آشنایی با کمیته های مختلف، مزایای عضویت در انجمن و موضوع مربوط به هفدهمین کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری عنوان کرد.
 
وی با تشریح مباحث مطرح شده گفت: هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری هرمزگان ضمن برنامه ریزی و اطلاع رسانی جهت تشکیل این گردهمایی، طی زمان کوتاه دو ماهه از زمان آغاز بکار رسمی این انجمن صنفی؛ لوگو، آرم، سربرگ و مهر را طراحی و وبلاگ و ایمیل رسمی تشکل را نیز راه اندازی کرده است.
 
به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری هرمزگان، حضور پررنگ در جلسات کانون سراسری راهنمایان گردشگری ایران در اصفهان، کارگروه گردشگری استانداری، دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس اتحادیه مجتمع های خدمات بین راهی و مسئول کمیته گردشگری شهرداری بندرعباس از دیگر اقداماتی بوده که به انجام رسید و در این دیدارها و نشست ها قول مساعد جهت همکاری با انجمن راهنمایان داده شد.
 
وی افزود: گرفتن وعده ارایه بلیط نیمه بها استخر شیلات و مجموعه ورزشی خلیج فارس بندرعباس به اعضای انجمن راهنمایان گردشگری و برگزاری چندین نشست با مدیران ارشد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از دیگر اقدامات هیات مدیره طی مدت یادشده بوده است.
 
رستمی خاطرنشان کرد: آماده سازی یک مکان مناسب در موزه مردم شناسی استان به عنوان دفتر کار، صدور مجوز قانونی برای تسهیل حضور راهنمایان در مناطق نمونه و حفاظت شده، همکاری و تعامل مناسب آژانس های گردشگری، اعطای تسهیلات بانکی، ایجاد امکانات برای تبلیغات و آموزش راهنمایان گردشگری، تهیه بروشور و کاتالوگ های معرفی جاذبه های گردشگری، ایجاد پایگاه های گردشگری در فرودگاه، راه آهن و مرکز شهر برای هدایت مسافران، افتتاح حساب در بانک گردشگری، احقاق حقوق راهنمایان تور و تاسیس شرکت تعاونی راهنمایان و ... از جمله خواسته ها و پیشنهادات این انجمن صنفی برای پویاتر شدن فضای موجود می باشد.
 
وی در خصوص کنوانسیون جهانی گردشگری نیز گفت: بیش از 70 کشور عضو فدراسیون جهانی گردشگری هر دو سال یک‌بار مهمان یکی از کشورهای عضو می شوند که سال 2017 با قطعی شدن میزبانی ایران، فرصتی برای عرضه توانمندی‌های راهنمایان گردشگری هرمزگان در عرصه بین‌المللی فراهم می شود.
 
"محمود مرسلپور" عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن نیز از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور تشکیل بیش از 10 کمیته داخلی این انجمن سخن به میان آورد و خواستار نامزد شدن اعضا برای تصدی مسئولیت و مشارکت در برنامه های این کمیته ها شد.
 
وی حق عضویت ورودی راهنمایان گردشگری دارای کارت یا لوح در این انجمن را به ازاء هر نفر 150 هزار تومان اعلام کرد.
 
مهدی شیرخانی بازرس اصلی انجمن نیز از لزوم راه اندازی کتابخانه تخصصی گردشگری، ارایه آموزش های کوتاه مدت و الکترونیک، تقدیر از فعالان این حوزه  و برگزاری مسابقه بین راهنمایان تور در هفته گردشگری سال 94 سخن گفت و ابراز امیدواری کرد تا با حمایت و مشارکت مراجع مربوطه، مراسمی در خور شأن فعالان صنعت گردشگری استان هرمزگان برگزار شود.
 
به گزارش ایسنا؛ یادآور می شود، مجمع عمومی موسس "انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان هرمزگان روز ۲۲ تیرماه  امسال با حضور راهنمایان گردشگری این استان برگزار شد. در این نشست، نمایندگان ادارات کل کار و امور اجتماعی و میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین نماینده کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور نیز حضور داشتند.
 
در این نشست، از جمع۶۳ نفر عضو انجمن راهنمای گردشگری استان هرمزگان، ۴۷ نفر در جلسه مجمع حاضر بودند و ۹ نفر نیز از طریق وکالت نامه کتبی در رأی‌گیری شرکت کردند که در مجموع ۵۶ نفر رأی خود را درون صندوق‌ها انداختند.
 
از مهم‌ترین مفاد تصویب شده در اساسنامه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری هرمزگان انتخاب اعضاء هیأت مدیره برای مدت سه سال و بازرسان به مدت یکسال، توسط مجمع عمومی بود. همچنین اعضاء هیأت مدیره از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیر مسایل اعضاء انجمن خواهند بود.
 
در پایان انتخابات پس از شمارش آرأی اخذ شده، افراد ذیل به عنوان اعضای هیأت مدیره و بازرسان معرفی شدند: ریما رستمی با ۳۱ رای (رییس هیات مدیره) مهدی ده دار با ۳۱ رای (نایب رییس هیات مدیره)،  منیژه حامدی با ۲۹ رای (عضو اصلی هیات مدیره)، کشور احمدیان با ۲۵ رای (عضو اصلی هیات مدیره و دبیر)، محمود مرسلپور با ۱۶ رای (عضو هیات مدیره و خزانه دار)، پریسا ناظری با ۱۵ رای (عضو علی البدل هیات مدیره)، سمیه بهرامی با ۱۳ رای (عضو علی البدل هیات مدیره)، مهدی شیرخانی با ۱۸رای (بازرس اصلی)، محمد احمدی زاده با ۱۲رای (بازرس اصلی) و بیژن سعیدی نژاد با با ۱۱ رای (بازرس علی البدل)
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار