رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۸ طرح اشتغالزایی در این استان برای دریافت ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 12 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سیدهادی حسینی اظهار داشت: بیشتر طرح های دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان، حوزه پارک علم و فناوری را شامل می شود و محصولات دانش بنیان و بنگاه های خلاق بیشترین سهم از این اعتبارات را خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: طرح تولید آلفا آلومینا، طرح سیستم های بهینه انرژی، سوزن زنی، طرح تصفیه آنتی باکتریال سرامیکی و چند طرح تولیدی در حوزه آب از جمله مهمترین این طرح ها است که برای دریافت تسهیلات به بانک های تجارت و آینده معرفی شده اند.

 

حسینی افزود: دستگاه های جهاد کشاورزی، صمت، میراث، راه و شهرسازی، دستگاه های زیر مجموعه وزارت نفت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت ارتباطات، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی می توانند از این تسهیلات پس از معرفی طرح ها برخوردار شوند.

 

وی از دستگاه های اجرایی خواست ایرادات و نواقص تسهیلات تبصره ۱۸ را جمع بندی و تحویل اداره کل اقتصاد و دارایی استان دهند تا به مرکز ارجاع شود.

 

براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار