مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۱۶۱ کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری در روستاهای استان انجام گرفته که با این اقدام شبکه ارتباطی در مناطق روستایی ارتقاء و بهبود یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 05 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس بیرامی  اظهار داشت: در جریان سفر رئیس جمهوری به استان مصوب شد در حوزه ارتباطات عملیات اجرایی اتصال ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اجرای ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح تمامی روستاهای ایلام در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی اجرای شبکه فیبر نوری در سطح روستاهای استان افزود: اعتباری معادل ۱۷۵ میلیارد ریال از محل منابع وزارت ارتباطلات و فناوری اطلاعات در توسعه روستایی هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ۱۴ کیلومتر از مسیر باقی مانده که در مسیرهای سه راهی جندالله تا روستای سرنی، سه راهی کارزان تا سفیدخانی توسط پیمانکار مربوطه در دست اقدام است.

بیرامی در خصوص اتصال ۳۰ روستاها به شبکه ملی اطلاعات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان نیز گفت: تاکنون عملیات اجرایی و نصب تجهیزات در روستاهای بیشه دراز، چشمه داوی، شان کبود، قجر، بان ویزه و لرینی انجام شده و این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی تاکید کرد: همچنین روستاهای فرهاد آباد، هاشم آباد، بان کت، چم ژاب، آب انار تا پایان آذرماه در مرحله نصب تجهیزات توسط پیمانکار قرار خواهد گرفت.

بیرامی یادآور شد: روستاهای ریزه وند، کورگ، سرچملو، سرچم رهارون نیز در مرحله اجرای فنداسیون قرار دارند.

وی تاکید کرد: دکل در روستاهای پشته وامرز ، شهید کشوری ، پیازآباد ، پاچم پلکانه ، بردی و سیاه گاو اجرا و منتظر نصب تجهیزات هستیم.

وی اضافه کرد: برای مابقی روستاهای باقی مانده رایزنی های لازم با اپراتور همراه اول از سوی وزارت ارتباطات و فناوری انجام و منتظر تجهیزات برای نصب در این روستاها هستیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار