مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد ؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ارسال اثر به سومین دوره برگزاری کنگره ملی عقیق و ارغوان نسبت به دوره قبل حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 04 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  عمران خودآموز  با اشاره به پایان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره افزود: در مجموع ۲۳۸ اثر از ۲۴ استان به زبان‌ها و گویش‌های مختلف سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره با محور شعر اربعین در آیینه اقوام ایرانی ارسال شده است.

وی ادامه داد: این کنگره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت امام‌حسین(ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در ایینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی (به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

خودآموز معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده روی اربعین حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی را از اهداف کنگره ملی عقیق و ارغوان برشمرد.

وی با ذکر اینکه این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود ادامه داد: بخش اصلی این کنگره با محورهای اربعین حسینی و حماسه عاشورا در زبان ها و گویش های مختلف بومی کشور بوده و بخش ویژه نیز با محوری فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام ویژه شاعران بومی سرای استان ایلام برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این دوره کنگره در شهرستان مهران برگزار می‌شود و دبیرخانه اجرایی جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن شعر و ادب مهران مستقر که اخختامیه آن پایان آذرماه جاری برگزار خوالهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار