فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: همزمانی هفته بسیج و برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان، رنگ و بوی شهادت و دفاع مقدس را به شهر و روستا بخشیده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 27 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال شاکرمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسب پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و شروع به کار کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: کنگره یک رقابت سالم و ارزشی بین طوایف و ایلات مختلف ایجاد کرد تا یاد و نام شهدا فراموش نشود.

وی با بیان اینکه شهدا نظاره گر اعمال ما هستند، افزود: خود خانواده های شهیدان طلایه داران اصلی اعتلای فرهنگ شهدا در برگزاری باشکوه کنگره شده اند و هفته بسیج برای استان ایلام با نام و یاد شهدا و کنگره تقارنی زیبا پیدا کرد.

شاکرمی ادامه داد: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام فضای دنیا گرفته استان را شست و شو داد و معطر به عطر شهدا کرد و همچنین ایلات و طوایف به هم نزدیک تر شدند و برای برگزاری باشکوه کنگره با هم به رقابت زیبایی پرداختند و شهر و دیارمان به واسطه کنگره به آرمان های دفاع مقدس نزدیک شده و همه جای استان بوی شهادت گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیج یک تفکر و گفتمان والا و قدرتمند برای دست یافتن به قله های پیروزی و اقتدار است و شهدا به عنوان ستاره های درخشان آسمانی که راه های آسمان را بهتر از زمین بلدند، از تفکر بسیج برای رسیدن به قرب الهی بهره بردند.

وی یادآور شد: امروز پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مردمی به فرمان امام راحل است که در زیر لوای تفکر و نگاه بلندنظرانه ایشان انسان های متفرق کشور سازمان پیدا کردند و یک بسیج گسترده مردمی و نیرومند را تشکیل دادند.

شاکرمی تاکید کرد: امام راحل بدون شک امروز و آینده بعد از خود را می دیدند و می دانستند که کشور در آینده در معرض توطئه دشمنان خواهد گرفت و بنابرین همه آحاد مردم را در قالب بسیج مردمی گرد هم آوردند.

وی با بیان اینکه بسیج یکی از مصلحت های مهم جامعه است و مهمترین نیروها در قالب بسیج سازماندهی شده اند، گفت: زیر بنای بسیج به عنوان یک گفتمان و تفکر تبعیت از ولایت فقیه است.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: بسیجیان دیروز برای دفاع از نظام وارد عرصه نبرد شدند و بعد از پایان جنگ نیز در همه عرصه ها از جمله سیل، زلزله، علم، کرونا، محرومیت زدایی و حوزه های مختلف در خدمت جامعه هستند و بسیج تلفیقی زیبا از منطق و احساس است.

شاکرمی با اشاره به اینکه بسیج یک جریان مبارک مردمی است که در طول جنگ به یاری نیروهای مسلح آمدند و موازنه جنگ به سود کشور تغییر دادند، اظهار داشت: بسیج امید بخش دوستان و واههمه دشمنان فعال در حوزه های منطبق بر نیازهای جامعه مشارکت دارند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار