یک فعال فرهنگی مطرح کرد؛
عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: اگر به امید توسعه کشور و به دنبال تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی هستیم، باید مطالعه و کتابخوانی را مردمی کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 22 November 2021

«سید حسام هدایتی» در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در رابطه با گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی زیربنای توسعه هر کشور بحث کتاب و کتابخوانی است. کتاب باعث توسعه فردی و نیروی انسانی می شود که زیربنای توسعه جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر به امید توسعه کشور هستیم همه راه ها به کتاب و مطالعه ختم می شود، عنوان کرد: مطالعه یک امر اکتسابی و یک عادت است که باید جزئی از فرهنگ عمومی جامعه شود. لذا باید مطالعه را مردمی کرد و این را در جامعه القا کنیم که مطالعه مختص یک قشر و یا افراد خاص نیست و برای عموم مردم جامعه ضروری است.

هدایتی با ابراز تأسف برای پایین بودن سرانه مطالعه کشور، تصریح کرد: اگر بتوانیم مطالعه را توسعه دهیم قطعاً فرهنگ را تقویت و هویت ایرانی و اسلامی را حفظ کرده و گسترش می دهیم. اگر بخواهیم مردم مهاجرت نکنند و دل به آب و خاک ایران و دین اسلام ببندند، باید مطالعه را در ابعاد مذهبی و علمی توسعه دهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تأکید بر اینکه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی نیازمند قدرت عظیم فرهنگی است، گفت: یکی از راهکارهای افزایش فرهنگ کتابخوانی، قرار دادن کتاب های کم حجم در دسترس عموم مردم در ادارات، ارگان ها، مراکز خرید، اماکن عمومی و ... است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تشکیل گروه ها و انجمن های کتابخوانی در کانون های مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس و ... دیگر راهکار ترویج کتابخوانی است. راه اندازی کتابخانه های خانوادگی و امانت دادن کتاب به یکدیگر درمیان فامیل نیز، ابتکاری است که می تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

هدایتی یکی از مهمترین اقدام متولیان فرهنگی و حوزه کتابخوانی برای ترویج این فرهنگ را به روز رسانی کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در شهر ابرکوه یک فروشگاه کتاب در خور شأن این شهر فرهنگی وجود ندارد، برگزاری نمایشگاه ها و به روز رسانی کتب، در کتابخانه ها بسیار ضروری است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فرهنگی ، کتابخوانی ، بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار