با پیدا شدن جوان سمیرمی
تابناک: جوانی از اهالی روستای چشمه‌رحمان سمیرم پس از 13 سال دوری از زادگاهش امروز به آغوش خانواده خود بازگشت.
کد خبر: ۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 03 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، روح‌الله صادقی متولد روستای چشمه‌رحمان منطقه‌وردشت سمیرم، 13 سال پیش در سن 16 سالگی به قصد دیدار با اقوام خود در روستای هست سمیرم، چشمه‌رحمان را ترک و دیگر تا اسفند‌ماه امسال از وی خبری نشد.

بیت‌الله رستمی دهیار روستای چشمه‌رحمان سمیرم امروز در حاشیه مراسم استقبال از این جوان در این روستا اظهار کرد: روح‌الله صادقی 4 خواهر و دو برادر دارد که 3 نفر از اعضای خانواده وی کر و لال هستند.

وی به شرح ماجرای مفقود شدن روح‌الله پرداخت و افزود: در اردیبشهت‌ماه سال 81 روح‌الله که ناشنوا است راهی روستای هست سمیرم در فاصله تقریبا 100 کیلومتری چشمه‌رحمان شد که متاسفانه از آن روز تا اسفندماه امسال خبری از وی نشد.

دهیار روستای چشمه‌رحمان سمیرم، از نگرانی و پیگیری‌های خانواده روح‌الله در این سال‌ها برای یافتن فرزند خود خبر داد و گفت: با مفقود شدن روح‌الله، پدر و مادرش تمامی پیگیری‌های لازم را برای یافتن فرزند خود انجام دادند، ولی جستجوها بی‌نتیجه ماند.

وی ادامه داد: این جوان ناشنوا که سواد خواندن و نوشتن نداشت و تنها توانایی نوشتن نام خود را داشته، آواره جاده‌های کشور می‌شود و سرانجام سر از شهرستان خوی آذربایجان غربی در‌می‌آورد.

رستمی تصریح کرد: این جوان در طول این سال‌ها به لطف یک خانواده آذربایجانی، در یک نمایشگاه ماشین به کار مشغول بوده و از این طریق امرار معاش می‌کرده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع دقیق و مستندی از جزئیات این اتفاق ندارد، اضافه کرد: بنا به نقل‌قول‌ها روح‌الله در سال 87 برای یافتن خانواده و هویت اصلی خود بدون اطلاع از کارفرمای خود، شهرستان خوی را ترک می‌کند که ناخودآگاه سر از مرز پاکستان در می‌آورد که در همین حین بازداشت می‌شود و پس از انگشت‌نگاری از وی، پس از 10 روز بازداشتی به نزد کارفرمای خود باز می‌گردد.

دهیار روستای چشمه‌رحمان با اشاره به ثبت شدن اثر انگشت وی در سیستم انگشت‌نگاری آگاهی شهرستان خوی اظهار کرد: با توجه به اینکه جستجو از طرف خانواده روح‌الله برای یافتن فرزندشان همچنان ادامه داشت، بالاخره پس از 5 سال از ثبت اثر انگشت روح‌الله در آگاهی، نیروی انتظامی از زنده بودن روح‌الله به خانواده‌اش خبر می‌دهد.

وی افزود: در ادامه گزارش نیروی انتظامی و اطلاع از ساکن بودن وی در آذربایجان غربی، اقوام نزدیک روح‌الله راهی این استان می‌شوند و از طریق روزنامه‌های استان پیگیر یافتن وی می‌شوند که در نهایت در طی تماس کارفرمای وی آدرس دقیق سکونتش به اطلاع خانواده می‌رساند.

رستمی ادامه داد: با شنیدن بازگشت وی تمامی اهالی روستای چشمه رحمان با شوق و ذوق مقدمات جشن حضور روح‌الله را در این روستا فراهم کردند و امروز شاهد حضور روح‌الله در زادگاهش با استقبال چشمگیر مردم روستا بودیم و شوق خانواده وی به‌ویژه مادرش توصیف نشدنی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار