مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: بازدید از زیستگاه های افعی دم عنکبوتی از مهمترین بسته های گردشگری پژوهشی در استان است
کد خبر: ۱۰۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 17 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت: کمیته های تخصصی پژوهشی طبیعت گردی با محوریت بازدید از گونه ناب و منحصربه فرد افعی دم عنکبوتی از مهمترین حوزه های گردشگری در استان ایلام است.

وی تصریح کرد: گروه های پژوهشی از اقصی نقاط کشور در قالب کمیته های تخصصی در زیستگاه های حیات وحش و گونه افعی دم عنکبوتی حضور می بایند و ضمن دیدن این خزنده، حیات و زیست این جانور را مورد کاوش و مطالعه قرار می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: اما برای علاقمندان به حیات وحش بازدید از سایت احیای گوزن زرد ایرانی واقع در مانشت و قلارنگ از سال ۹۶ تاکنون کلید خورده است که البته به علت شیوع ویروس کرونا بازدید از این سایت با وقفه مواجه شد.

شنبه زاده اضافه کرد: بازدید از باغ موزه حیات وحش استان ایلام واقع در بوستان جنگلی چغاسبز نیز از دیگر بسته های گردشگری طبیعت و حیات وحش است و باغ پرندگان نیز مورد استقبال مردم بود که این باغ توسط مراجع ذی صلاح به علت برخی مشکلات بسته شد.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای طیف وسیعی از گله های مختلف حیات وحش نیست که بتوان تورهای گردشگری اکوتوریسم طبیعت و حیات وحش را ایجاد کرد اما با این وجود کمیته های طبیعت گردی در استان گردشگران را به مناطق دیدنی طبیعی استان می برند.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.

موزه مردم شناسی قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی، موزه باستان شناسی و باغ موزه دفاع مقدس از جمله موزه های استان ایلام است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار