جایی در آخر دنیا (بخش دوم)
با گذشت این همه سال اگر مسئولان فقط سالانه ۲۰۰ متر هم عملیات جاده سازی انجام می ‌دادند ، اکنون این جاده کامل شده بود و مردم مجبور به مهاجرت نمی ‌شدند !
کد خبر: ۱۰۰۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶ 17 November 2021

منطقه بیدانجیر دورترین محدوده شهرستان چرام از توابع بخش سرفاریاب است که مردم آن به دلیل انبوهی از مشکلات ، بخشی مهاجرت کرده اند و بخشی هم با چنگ و دندان در سرزمین آباء و اجدادی ماندگار شده اند !
جاده یکی از مهمترین مشکلات مردم این منطقه است ، نیازمندی ابتدایی که با گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب هنوز هم پابرجا است و کوچکترین تلاشی برای مرتفع کردن آن صورت نگرفته است !
یکی از اهالی یکی از روستاهای بیدانجیر به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : با گذشت چند سال از انقلاب هنوز هم مشکل جاده برای این منطقه پابرجا است .
وی می گوید : با گذشت این همه سال اگر مسئولان فقط سالانه ۲۰۰ متر هم عملیات جاده سازی انجام می دادند ، اکنون این جاده کامل شده بود و مردم مجبور به مهاجرت نمی شدند !
وی وضعیت عبور و مرور برای مردم روستا در جهت تامین نیازها و انجام کارها را هم بسیار پر هزینه می داند و خواستار توجه مسئولین به این مشکلات شد.
یکی دیگر از اهالی منطقه که با خودرو در این منطقه تردد دارد از عدم حضور مسئولان در منطقه گلایه مند است و خواستار حضور ان ها در منطقه تلاش برای رفع مشکلات شد.
بخشدار سرفاریاب هم در توضیح مشکلات این منطقه به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : منطقه بید انجیر در گذشته شامل بیش از ۴۰۰ خانوار بوده که به دلیل مشکلات فراوان بسیاری از خانواده ها مهاجرت کرده و اکنون حدود ۸۰ خانوار در روستاهای منطقه پراکنده هستند .

علی محمودی افزود : از ابتدا تا انتهای جاده حدود ۱۵ کیلومتر است که متاسفانه به دلیل عدم زیرسازی آسفالت ، عبور و مرور از آن به سختی صورت می گیرد .
محمودی ادامه داد : علاوه بر هزینه های بالای جاده سازی در این منطقه موازی کاری برخی ادارات متولی هم مزید بر علت شده و مانع رفع مشکلات می شود .
وی گفت : با توجه به این که مردم دارای دفترچه عشایری هستند ، راهداری اعلام می کند که جاده سازی با اداره کل امور عشایری است و امور عشایری هم اعلام می کند که چون روستاهای این منطقه کد دار هستند پس جاده سازی بیدانجیر بر عهده راهداری است ! و هر کدام ما را به دیگری پاس می دهند و نهایتا این مردم هستند که دچار مشکل می شوند !
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در منطقه بیدانجیر به عنوان مشکلات وجود دارد ، چیزی نیست که بتوان در قالب تصویر و خبر واقعیات آن را منتشر کرد و حتما نیازمند حضور استاندار و نماینده مردم در مجلس است تا بتوانند وضعیت موجود را تغییر دهند !
بی شک بازدید میدانی نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ابتدایی ترین اقداماتی است که باید صورت گیرد بلکه از طریق آن بتوان برای مشکلات عدیده بیدانجیر چاره ای اندیشید.
حضور ستاد اجرایی امام در بید انجیر می تواند باعث استفاده از ظرفیت عظیم این نهاد انقلابی برای کمک به رفع مشکلات و محرومیت زدایی منطقه باشد که اگر در خصوص آن اقدامی صورت نگیرد بی شک اهمال در وظایف این نهاد صورت گرفته است .
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امیدوار است به زودی شاهد اقدام دستگاه های اجرایی ، نظارتی و انقلابی در این منطقه محروم باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار