فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ نوجوان عامل کلاهبرداری از طریق ساخت صفحه جعلی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 15 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار"حسن مفخمی شهرستانی" افزود: اطلاعات ۳۵۰۰حساب شخصی شهروندان از آنها کشف شد.
وی یادآورشد: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به برداشت غیرمجاز اطلاعات حساب بانکی اش را به این پلیس ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده از شاکی مشخص شد که این فرد پس از دریافت پیامکی منتصب به سامانه ثنا مبنی بر صادر شدن حکم جلب قضائی برای وی اقدام به بررسی موضوع از طریق لینک ارسالی در انتهای پیامک می کند که برای مشخص شدن علت صدور حکم برای وی باید مبلغی را پرداخت کند .
فرمانده انتظامی استان افزود: با پرداخت مبلغ در خواستی از سامانه برای مال باخته که از طریق این لینک به یک درگاه اینترنتی جعلی هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی اش در این درگاه، پس از مدت زمانی متوجه برداشت ۸۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب خود شده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان فضای سایبری پلیس استان مرکزی در رسیدگی به این موضوع، مشخص شد افرادی با ساخت یک نرم افزارجعلی اقدام به ارسال پیامک جعلی به هموطنان کرده و با هدایت این افراد به در گاه جعلی پرداخت وجه، از حساب شهروندان سرقت می کنند.
سردار مفخمی شهرستاني اضافه کرد: در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، سرانجام دو نفر عامل این برداشت های غیرمجاز که یک جوان و نوجوان می باشند در شهرستان اراک شناسایی و با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضائی دستگیر شدند.
وی با اشاره به اعتراف دستگیر شدگان، گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهمان به سرقت اطلاعات شخصی ۳۵۰۰ نفر از شهروندان از طریق ساخت صفحه جعلی این سامانه اعتراف کردند.
این مقام مسئول با اشاره به ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی به منظور محاسبه کل مبلغ برداشت غیر قانونی هکرهای دستگیر شده از حساب شخصی شهروندان یادآور شد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان با تأکید بر لزوم هوشیاری کاربران در فضای مجازی، گفت: این افراد با دریافت مدارک شناسایی افراد دیگر با استفاده از حساب های اجاره ای هیچ گونه ردی از خود به جا نمی گذارند که افزایش آگاهی در زمینه‌ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌تواند از وقوع جرایم سایبری پیشگیری کند و شهروندان در این خصوص می‌توانند با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره۰۹۶۳۸۰ تماس و از مشاوره کارشناسان پلیس بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار