مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: برداشت ماش در شهرستان دره شهر آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 26 September 2015
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: برداشت ماش در شهرستان دره شهر آغاز شده است.

به گزارش تابناک ایلام، علی غلامی از برداشت ماش در سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع و اراضی حاصلخیز این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت ۲۳۰ تن محصول ماش به ارزش اقتصادی چهار میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال تولید و برداشت شود.

غلامی متوسط برداشت ماش در هر هکتار را یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخلی استان برای مصرف سایر هموطنان به استانهای همجوار صادر و به فروش می رسد.

وی بیشترین سطح زیر کشت ماش این شهرستان را در روستاهای بخش مرکزی حوزه جغرافیایی دهستان زرین دشت و بخشی از روستاهای حوزه جغرافیایی دهستان ارمو عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰۰ خانوار بهره بردار کشاورز با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر به کشت و تولید این محصول فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ماش کار در زمینه های کاشت و داشت و برداشت را تهیه به موقع نهاده های کشاورزی و ارائه توصیه های کارشناسی و دانش فنی کارشناسان کشاورزی عنوان کرد.

غلامی اضافه کرد: تولید ماش در مقایسه با سال زراعی گذشته در این شهرستان حدود ۴۰ درصد افزایش سطح زیر کشت داشته و دلایل افزایش آن را می توان مصرف بهینه آب کشاورزی، تثبیت ازت در خاک و افزایش مواد آلی خاک برشمرد.

وی در پایان گفت: کار برداشت این محصول تولیدی تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار